Weer een week voorbij

Onze gast is woe op do nacht vertrokken. Vluchten naar en van Tel Aviv zijn vaak midden in de nacht, dus we zullen nog vaak verstoord worden 's nachts. Na Ulpan heb ik snel het hele huis schoongemaakt, lakens verschonen, wasje draaien, kamer weer klaarmaken voor onze nieuwe gast die zo aan zou komen. Een professor uit New York die een jaartje les geeft in Oost Jerusalem en een weekendje wil chillen in Tel Aviv. Na hem ontvangen te hebben ben ik eventjes naar het strand gegaan. Helaas was het bewolkt en een beetje frisjes, maar toch erg lekker en voor het eerst sinds weken kon ik even ontspannen. Heerlijk! Daarna heb ik een extra lange workout gehad in de gym en zijn Ishay en ik nog naar een opening van een v/d vele galerieën hier in de buurt gegaan.
Het hele weekend hebben we heerlijk bijgetankt, wat echt nodig was. Lekker ontspannen in onze bios en op het strand. Zaterdag is onze gast uit gaan checken, waarna wij de kajak uit de woonkamer via de gastenkamer naar buiten konden dragen. We zijn met Gelly & Moran naar het strand gegaan. De mannen kajakken & vissen en wij lekker kletsen. Het was erg gezellig en het klikt echt tussen Gelly en mij, super leuk! Het was ook een perfect stranddagje. De laatste weken is het best vaak bewokt, maar nu was het perfect. Thuisgekomen hebben we samen het hele huis grondig schoongemaakt, weer wasjes gedraaid en lakens verschoond + vers bloemetje in de vaas voor onze volgende gasten. Die nacht (yep, weer een gebroken nacht) zijn twee Duitse meisjes aangekomen. Ze blijven hier 10 nachten en tot nu toe zijn het ook weer erg aardige gasten. Iets minder spraakzaam, maar prima.

Rest van de week lekker geskypt met papa & mama, super gezellig, en Sam, die mij weer énorm heeft geholpen met m'n computer. Verder heb ik weer Hebreeuws, Ishay maakt erg lange dagen op z'n werk en gaat ons leventje lekker verder. Oh, deze week heb ik helaas geen werk. De klant heeft een time-out ingesteld, problemen met de systemen weer ofzo. Wel balen natuurlijk, maar hopelijk kan ik volgende week wel weer verder. En wat doe je als je onverwachts na je studie niet hoeft te werken? Juist! Naar het strand met een vriendin (Rinat), zwemmen in de zee, lekker sporten, sushi eten met vrienden en SoYouThinkYouCanDance kijken met mijn hubby :-).

Oh, een van de keren dat ik deze week op het strand was, is er een man verdronken, ze hebben een uur (verplicht) gereanimeerd voordat het witte laken erover ging..daarna heeft dat lichaam/laken nog een uur in de zon gelegen voordat het opgehaald werd. Naar. Maarrrr, toen ik op het strand lag, stond me daar toch ineens een lekker ding naast me! Het was net of ik droomde! Staat Ishay daar, met z'n mountainbike in z'n nek, een falaffel in de ene hand en een koude limonade in de ander! Heeft ie 40min in de hitte gefietst om mij lunch op het strand te brengen, daarna weer 40min terug naar z'n werk! Ishay levert mij enorm veel stress op met z'n familie etc, maar wat is het toch een schat, mijn lieve lieve held!! :-D

Met Lillygrace staat het eventjes stil op het moment. De afgelopen weken heb ik contact gehad met diverse winkels. The Museum of Art in Tel Aviv vond mijn sieraden erg mooi en wilde graag dat ik langs kwam. Ik vond het best eng en was blij dat Ishay mee kwam. Ik heb veel laten zien, maar helaas vond ze het toch niet speciaal genoeg. Ik moest contact houden. Ook had ik gesolliciteerd naar een kunstmarkt, Nachlat Binyamin, maar helaas ben ik afgewezen door de commissie. Ik heb ze gebeld wat de reden was, maar ze hebben al te veel sieraden kraampjes (ruim 70%). Het verbaast me niets en vind het ook prima. Misschien dat ik het voor de zomer nog een keertje probeer, dan wordt er toch ook meer verkocht dan in de stille wintermaanden (Kerst, etc bestaat hier natuurlijk niet). Verder had ik ook nog bij een design shop / keten geprobeerd, maar daar waren mijn sieraden toch niet helemaal geschikt voor vond men. Tja, wie niet waagt.. Ik mis m'n klanten in Nederland enórm, mis de waardering, maar ja, ik heb het anyhow lekker druk met studie, werk, mini-hostel, etc.

PS: Is er nog iets wat jullie heel graag willen zien op film??? Kom maar op met jullie verzoekjes en wie weet! :-)

Reacties

Reacties

Tineke

Dank voor je fijne up-date, altijd heerlijk om de verhalen te lezen, kus, mama

koosje

lieve beide, ik volg ieder bericht en zit bijna te verlangen naar het volgende , wel spannend al die vreemde gasten in huis, hoop dat het leuk blijft en extra centjes opleverd. xxxxkoosje

joany

wat leuk allemaal,onverwachts toch een leuk feestje!!X

Sam

Kus!

coby

het lijkt soms net alsof je in een andere wereld zit,lekker naar het strand en veel buiten. Hier vriest het al!
liefs

Henk

Leuk filmpje! Moet steeds glimlachen als ik ernaar kijk. En wat heeft Ishay een prachtige polo aan.
Liefs, pap.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!