Sweet November turns into rainy (rocket) November

Het is half november en ik liep nog regelmatig met vriendinnen naar het strand om een uurtje te chillen in de 30C zon, dat is nog eens een sweet november!! Maar dit weekend liet het weer toch echt weten dat ook hier de winter eraan komt; regen, bliksem. Ergens wel een heerlijk knus, Nederland-gevoel én een stuk rustiger en dus stiller op straat (een érg fijne bijkomstigheid!). Ons weekend was dus ook rustig, lekker gewandeld, gepraat, uit brunchen, films, Kolonisten, pompoensoep, etc.

Ishay's abonnement bij de gym is eindelijk afgelopen, dus nu sport hij ook gezellig bij ‘mijn' gym om de hoek. De afgelopen maanden heeft hij een personal trainer gehad, ik hoopte dat hem dat zou helpen bij z'n pogingen tot afvallen. Maar helaas heeft het niets geholpen, ik denk omdat Ishay z'n mond gewoon niet dicht kan houden, de lekkerbek, haha! Dus die taak mag ik nu overnemen :-)

Onze gast uit de US is woe nacht vertrokken, eindelijk! Prima persoon hoor, maar onze water & elektra rekeningen zullen wel enórm verhoogd zijn en ons huis is nog nooit zo vies geweest! Ze is een dag eerder weggegaan en komt in het weekend nog een nachtje terug, afgekeken van de meiden... :-S Ishay & ik waren zo moe van alle gebroken nachten, dat we ons ziek gemeld hebben. Samen 3 uur lang het huis schoongemaakt en daarna héérlijk genoten van ons appartement en gezellig samen zijn! :-) Verder deze week niet veel bijzonders. Ik heb nog gesolliciteerd bij een talenschool om NL les te geven, direct ook een enthousiast telefoontje op gekregen, maar ze zijn streng met het visum en willen persé dat je een ID hebt (krijg ik in januari ‘pas'). Inmiddels heb ik ook gehoord dat de student toch heeft besloten geen NL te willen leren, dus zijn ze ook niet meer opzoek naar een NL leraar. Verder weer gezellig geskypt met mama&Sam en Marieke K, en visitekaartjes gemaakt voor onze bnb. Mijn Ulpan les deze week afgesloten met een kort uitlegje wat je moet doen als de raketten TLV bereiken en het luchtalarm af gaat, want in het zuiden zijn ze weer lekker bezig! Het is slim/logisch, maar zó zonde dat Hammas zich verschuilt tussen onschuldige Palestijnen, waardoor áls Israël iets terug wil doen, snel arme Palestijnen mee-geraakt worden. :-S Toen ik thuiskwam vertelde Ishay mij ook nog eventjes waar in ons huis het veiligste plekje is. Ach ja, ik ben voorbereid, al heb ik mijn gasmasker nooit getest... dat vind ik dan weer iets te echt / eng! :-D

PS voor de meiden: elke week hebben mijn nagels een ander kleurtje en dit keer heb ik French Manicure gedaan, maar dan ipv witte randjes mintgroen, super cool and fashionable! ;-)

Reacties

Reacties

Tineke

en om 19.30 jullie tijd (hier 18.30) skypten jullie dat nu echt het luchtalarm was afgegaan en jullie in de keukenhoek hebben geschuild en je vertelde Anne dat de inslag klonk als donder! 100-200 meter bij jullie vandaan is onder een parkje een schuilkelder waar jullie gebruik van gaan maken als dit langer gaat duren. Fijn dat jullie direkt skypten, veel liefs, mama

Marianne

Zag op het tv journaal dat er 2 inslagen waren in Tel Aviv. Direct jouw blog gelezen. Gelukkig is alles goed met jullie en alle andere Tel Avivenaren. We hopen dat deze acties gauw zullen stoppen.
Liefs Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!