Mijn eerste luchtalarm ervaring in Israël!

Nog geen half uur nadat ik m'n blog gepubliceerd heb ging hier het luchtalarm af, in Tel Aviv! Voor het eerst sinds twintig jaar!! De laatste keer was tijdens de Golf oorlog in 1991. Ishay was nét één seconde thuis en duwde me direct naar de afgesproken plek. Daar stonden we dan, enkele schreeuwende mensen op straat ('ga naar de save-room!' in het Hebreeuws), auto's stoppen direct en rennen naar een veilige plek. Daar stonden we dan in de keuken te wachten op de explosie. Elk huis hier in Israël wordt met een ‘safe room' (soort bunker) gebouwd, maar omdat wij in zo'n oude flat wonen hebben we die niet. Aan het eind van de straat is wel een hele grote bunker onder de grond, waar zo'n 100 mensen in kunnen. Zo zijn er vele verspreid in de stad. Wij hadden berekend, aangezien de raketten uit het zuiden komen, dat een bepaald punt in onze keuken (tussen dikke muren) het veiligste is in ons huis. Na zo'n twee minuten hoorden we de explosie/inslag. Het is net als een onweer inslag eigenlijk. Gek genoeg was ik helemaal niet bang. We zijn zelfs direct nadat het alarm stopte naar het dak gerend om te kijken waar hij geland is, maar we konden niets zien. Het is nu afwachten op verder nieuws waar hij is geland, er is nog niets gevonden dus waarschijnlijk is het in open gebied geland...

Anyway, nu eerst maar lekker sporten (toevallig is mijn sportschool veilig onder de grond!) en dit weekend toch maar eens die gasmaskers uit de kast halen om te oefenen hoe die werken.. :-)

Reacties

Reacties

koosje

Wat ben ik blij dat het goed gaat, we volgen alles op de voet. Blij dat je niet bang was, hou je hoofd erbij, denk veel aan jullie.

coby

Pff.dat was wel even eng denk ik. Hopelijk is deze dreiging voorlopig weer voorbij. veel liefs

joany

wat goed dat je niet bang bent!! ik vind onweer al eng....hopen maar dat het hier bij blijft...liefs XXX

Annie

O,o Anne we leven met jullie mee en volgen het nieuws.

hou je taai!!! Groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!