Wow, -10 in Nederland...ik trek m'n bikini nog weer even aan! :-D

Eindelijk weer eens met Nouchka afgesproken! Het was super gezellig en we hebben heerlijk bij gekletst. Verder spreek ik bijna elke dag wel eventjes af met Rinat, van samen nagels lakken tot een uurtje op het strand. Even ons hoofd leegmaken van al het moeilijke Hebreeuws. Ishay maakt lange dagen en omdat het hier om 16:30 al donker is, sport ik nu ook wat vaker en spreek ik 's avonds met vriendinnen af. Eigenlijk zien Ishay en ik elkaar alleen in het weekend, die houd ik dan ook graag vrij om allerlei dingen samen te ondernemen of samen af te spreken met andere stelletjes. Ook dit weekend was weer heerlijk. Samen een beetje geshopt op vrijdag (verjaardagsbonnen), filmpjes kijken en zaterdag een heerlijk lange wandeling gemaakt langs de 7km lange kunst naar de oude haven van Jaffo die inmiddels gerestaureerd is en vol restaurantjes zit. Het is zóó fijn samen!! Elke za avond vind ik het dan ook jammer dat het weekend alweer voorbij is :). Oh, en het weer was ook weer top! We hebben wat regenbuien en onweer (jaja) gehad, maar overdag was er volop zon. Dit is echt de perfecte tijd, heerlijk warm zonnetje (28C), een zee die je afkoelt en koele avonden. Alles in korte broek en hemdje zonder te zweten en zonder uitputtende hitte. En als ik me dan realiseer dat het nu al vriest in Nederland.. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen! Winterjassen, vorst en de kop v/d NRC vanochtend was een foto van een strooiwagen.. -10 in Twente! Tja, misschien trek ik zo nog even m'n bikini aan nu het nog kan :-D.

Onze gasten zijn onverwachts een dag eerder vertrokken ivm hun vakantieplanning. Een beetje hectiek en gedoe met de sleutel, maar het is goed gegaan. We waren zo gastvrij geweest om te zeggen dat als ze problemen hebben iets voor hun laatste nacht te vinden, dat ze hier dan nog wel konden blijven (hoewel de kamer verhuurd is), en dat blijken ze graag te willen. Dus dat wordt een extreem druk weekend, want het nieuwe meisje uit de US is di nacht ook ingecheckt (voor 2w). Weer een totaal anders type mens waar je uren mee kunt kletsen, maar die ook rustig met de deur open poept (en snel dicht doet als we thuiskomen) en waarvan ik lenzen en half afgekloven perziken in alle hoekjes vind... Een gezellige chaoot dus! ;-)

Verder naast the usual werk en Ulpan, ook weer met Xiomara gesproken waar ik heerlijk mijn hart kon luchten en fijne Spaanse duidelijkheid voor terugkreeg. Want tja, Ishay heeft nog met z'n moeder gebeld en het staat vast dat zij niet willen dat we een trouwfeest hier hebben. Reden: hun relatie met mij/ons is niet lekker. Wij zijn enórm teleurgesteld. Ik heb voorgesteld om toch een leuk feest te hebben of een etentje met onze beste vrienden, maar Ishay wil niets zonder z'n ouders. Ishay doet alles voor z'n ouders, ook als wij daar de dupe van zijn. Het breekt mij totaal op en ik heb dan ook besloten dat het niet verder kan zo.

PS: zie ons weekend filmpje! :-D

Reacties

Reacties

sam

Zusje!? snel even weer bijpraten...! Mis je en Polak haat feest in Dec niet door, wij komen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!