Onze eerste gasten en een baan!

Woensdag komt Ishay altijd extra laat thuis. Na het verdrietige nieuws van oma, had ik behoefte om eruit te gaan & mensen om me heen te hebben en ben ik in een barretje een (avocado)sandwich gaan eten :) Trouwens, na de avocado's kwamen de mango's en nu ook dat seizoen ten einde is, begint nu de guave en granaatappel tijd, lekker!! :)

Die nacht heb ik geen oog dicht gedaan. Wellicht een nieuwe baan, oma die er ineens niet meer is en onze eerste gasten die midden in de nacht aan zouden komen (03.50uur). De volgende dag heb ik gebeld voor de baan, ik zou over een half uur terug gebeld worden. Maar minuten zijn hier in Israel iets langer dan in Nederland, dus na ruim 1,5 uur wachten heb ik nog maar een keertje gebeld. Na wat telefoontjes kon ik 's middags langskomen. Ik heb een korte training gehad, het freelance contract getekend en begonnen als Dutch Content Expert. Het komt er eigenlijk op neer dat ik synoniemen moet bedenken voor de zoekmachine van een website, saaiii (=vermoeiend)! Maar het is wát en een extra inkomen is zeker welkom. Ik krijg alleen per uur betaald en heb geen idee of ik nog belastingen moet betalen oid als freelancer, maar goed, we'll see. En ik gooi m'n eigen glazen in, want ik werk veel te snel! Het is een kort, full time project tot 15 okt, maar na 2 volle dagen moest ik al eerder naar huis omdat er geen werk was. Hopelijk kan ik er nog wel even verder!

Omdat we onze gasten echt vertrouwden zijn we dit laatste lange weekend op stap gegaan. We hebben een auto gehuurd voor vier dagen, tentje en koelbox achterin en rijden maar! Heerlijk om even uit de stad te zijn en door het rustige noorden te rijden. We zijn door Haifa naar Rosh Hanikra gereden en hebben onze tent op het strand eronder opgezet (Achziv beach, op een honderdtal meters van de grens met Libanon). Heerlijk stil, kampvuurtje, ondergaande zon en bij elk plasje zwaaide ik even naar het enorme patrouilleschip (die ongetwijfeld met hun hittesensoren ons zaten te bespieden, smile). Ishay maakt snel een praatje met de vissers en de volgende dag mochten we hun snorkel maskers lenen en hebben we nog mooie vissen gespot! Op ons gemakje zijn we naar het noord-oosten gereden, langs de Libanese grens. Onderweg cactusvruchten, appels, granaatappels, perziken, druiven, bramen, etc geplukt en via de upper Gallile dorpjes naar de Keshet grot gereden, waar we wat gehiked hebben. Gekampeerd in Tzfat met overheerlijke Doris-biefstukjes op de bbq en nog een fles brut uit NL ter ere van ons huwelijk. Zondag met wat regen onderweg, naar het Hula meer gegaan waar alle vogels van Europa en Azie een pitstop maken onderweg naar het warmere Afrika. Helaas hebben we geen verrekijker en dus slechts een paar vogels gezien, waaronder een hele mooie fel-blauwe (die ik herkende van Afrika) en wat pelikanen. Sushi voor lunch in Kiryat Shmona, nog wat goed sappig vlees gekocht in de Golan Hights en de tent opgezet in een oud Syrisch dorpje. Onze laatste dag hebben we wat military outposts en bunkers bezocht, zijn naar Hamat Gader (croco's en hot springs) gegaan, hebben gezwommen in het meer van Galilei, belandde nog in een doolhof van mini smalle straatjes in het Arabische dorpje Majd Al Krum opzoek naar goede baklava en zijn toen naar het westen gereden, via Akko voor nargila/waterpijp en via het strand van Haifa. Kortom een heerlijk relaxt bonnefooi weekendje zoals wij er van houden: kamperen, natuur, dieren en lekker eten!! Afgesloten met een heerlijk diner in Hertzelia.

Dinsdag weer back to work en woe weer back to school ánd work! Een hele drukke week dus, waarbij we onze gasten (zelf ook veel op pad) niet veel hebben gezien, maar wel leuke gesprekken mee hebben gehad. Het is even wennen om ons huis zo af te staan, te moeten fluisteren 's ochtends en de woonkamer 'kwijt' te zijn (de gastenkamer grenst hieraan), maar het brengt een leuke afwisseling. Ze zijn een week gebleven en we genieten er nu extra van om het huis weer voor ons tweetjes te hebben! For as long as it takes, want dinsdag komt onze volgende gast en even later zijn we vier weken lang volgeboekt! :-)

Verder ben ik deze week natuurlijk veel met m'n hoofd bij oma, opa, papa en mama geweest. Het is raar om zo op een afstand te zijn, maar ik had er destijds in NL al goed over nagedacht (en met papa over gehad) en besloten niet over te vliegen. Ook al is de beslissing goed, ik voel me toch een klein beetje schuldig. Vandaag is de crematie, waarbij Sam nog een door mij geschreven tekstje heeft voorgelezen (niet droog gehouden door de emotionele dag, plús dat hij de tekst van z'n zus voor moest lezen die er niet was en hij zo mist! I love you broertje!!!). Straks weer even met papa en mama skypen om te vragen hoe het vandaag was. Maar ook nog leuk nieuws, deze week is Emma geboren! De dochter van Sanne & Marco. Ik heb gisteren met ze mogen skypen & webcammen, wat een prachtig en relaxt gezinnetje!

Reacties

Reacties

Sam

Klinkt als een super relaxt weekend! Succes met de drukte! :)

Coby

Kan dat maar zo,op het strand slapen?
Jullie genieten wel hè?
Liefs, coby

joany

lieve anne,morgen jarig!!! weet je ,we zaten op een verjaardag bij vrienden,en op een lege stoel hebben ze een laptop gezet,en daar was iemand die toch nog aanwezig was...alleen op afstand,en daar zat hij. Het was heel komisch!Dus....je hoeft niemand te missen...XXX

Anne

Zoveel laptops heb ik niet!! ;-)))
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!