Yom Kippur

Het weekend begonnen met lekker sporten, skypen met Marieke en uit met Ishay en een Canadees koppel dat we nog op de GetTogether van InterNations hadden ontmoet. Een cute jong stel. Vrijdag ochtend hebben we de taken weer verdeelt, nog een bureau verkocht op een soort 'marktplaats' website (elke ? is welkom!) en onze spullen gepakt voor een nachtje kamperen op het strand. Dit keer samen met Xiomara en haar man Yishai. We hebben een super gezellige en chill tijd gehad, behalve de nacht.. er was een hele groep vissers die de hele nacht luid aanwezig was, waardoor we geen oog dicht hebben gedaan! :S De volgende middag hebben we thuis een dutje gedaan voordat we 's avonds met de hele familie uiteten gingen ter gelegenheid van de 90e verjaardag van de oma. Er was een tafel voor de oudjes en een tafel voor de moderne lui, dus we hebben een gezellige avond gehad. Ik kan het goed vinden met Gelly & Eyal en hun ouders (waar we vorige week gegeten hebben), een warme, beschaafde en slimme familie. Chaim&Claudette hebben niets tegen mij gezegd. Ik heb hun (weer) bedankt voor hun RoshHashana cadeautje, maar kreeg geen bedankje voor ons cadeau terug. Ik complimenteerde ze over nog een aantal dingen, maar toen ik alleen maar fanatieke commands terug kreeg, was het weer duidelijk voor me.. :-S

Zondag is de wintertijd ingegaan, het is hier nu al om 18.00 uur donker!! :( Ik heb me door de bergen huiswerk geworsteld, maandag les gehad (waarna iedereen altijd helemaal gaar is!) en nu twee weken vakantie! Ik ben van plan om af en toe ww te gaan leren, daarnaast hebben we uiteraard ook weer een berg huiswerk.. Let's see of we onszelf ertoe kunnen zetten. Verder is het weekje vrij lui geweest. Dinsdag avond is Yom Kippur gestart, dat 24uur later eindigde. Wat een rust! Héérlijk!! Geen auto's, lege straten, niets op radio en tv, mensen blijven binnen omdat ze vasten (geen water, eten, elektra), tóp! Volgens mij vast bijna niemand meer, alleen religieuze mensen. Maar Ishay is een echte zionist en heeft gevast, hoewel ik hem wel heb kunnen overhalen samen films te kijken. Dus veel meer dan dat hebben we niet gedaan en een kort wandelingetjes buiten (ziefilmpje!). Van mij mag het elke dag wel zo zijn, die rust is echt een verademing merk ik. Om 18.09 uur stond Ishay super happy klaar met allemaal zoete koekjes, het vasten was over! ;-)

PS: zie ook onskayak-ophang-filmpje;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!