Live your dream

Ishay heeft een mooie speach en leuke (secret!!) bonus gekregen van zijn managers voor al z'n harde werk en resultaten die hij hun team heeft gegeven. Zó goed!! Ik ben zo trots, het verbaasd me niets, maar het is een grote welkome voor ons!! Met een beetje pushen van mij, heeft Ishay daarvan een ocean kayak gekocht. Zijn droom! Dure dingen, maar Ishay kijkt al máánden naar tweedehands kajaks en had dus direct een adresje. Vrijdag hebben we de auto geleend van Matan, wat laatste 2ehands meubeltjes gekocht in Jaffo en toen naar Caecaria gegaan. Gekeken naar een trouwlocatie, maar dus ook gekeken naar de tweepersoons kajak en een deal gemaakt. Op de auto, excited terug naar huis gereden. En toen... die dingen zijn gróót! We hadden al bedacht waar hij mooi aan het plafond kon hangen, maar zelfs daar lijkt het moeilijk te passen. Dus dat weekend zaten we met een enorme geel/oranje kajak in onze woonkamer, fun! Haha. Na de feestdagen zijn de winkels weer open en kunnen we een katrolletje kopen ed om hem op te hangen.

Helemaal vergeten te vertellen, maar vorige week hadden we weer een afspraak bij de Misrad Hapnim, voor mijn visa. We hebben ons huwelijk geregistreed en daarmee hebben we een nieuw file geopend. $$$.... Tot onze volgende afspraak staat op Ishay's ID nu onder status: 'under inspection', hilarisch! :) Drie januari hebben we weer een interview, foto's laten zien, etc. Als alles dan goedgekeurd wordt (totaal afhankelijk van wie je maar voor je krijgt), krijg ik een paar weken later m'n ID!! Weer een grote stap verder. Niet dat er dan veel veranderd, want pas na een half jaar kan ik me eindelijk hier verzekeren bv.

Zondag hebben we Rosh Hashana gevierd met de hele familie bij Ishay's oom&tante. Ik heb een leuke en gezellige avond gehad met z'n nichtje + vriend, etc. Ishay's ouders hebben niets gezegd, behalve twee momenten. Toen ik hun ons cadeau gaf, gaf Claudette het direct terug met haar usual dwingende command-stem en orders 'breng het morgen!, ik wil het morgen krijgen!' (ze wist dat ik dan niet zou komen), en aan het eind v/d avond vroeg Chaim hoe het met m'n ouders en opa&oma gaat. Ik geef volle antwoorden, vind het totaal niet erg om te praten, maar ik zoek het contact niet meer op en probeer meer aan mezelf te denken en gewoon een leuke avond te hebben :) Voor de rest is Ishay de middag erop nog naar hun toegegaan voor de lunch en heb ik lekker geskyped met vriendinnen.

Ik heb een professionele fotograaf besteld om langs te komen en foto's te maken van onze kamer + appartement. Deze heb ik inmiddels binnen en ik heb zelfs al mijn eerste boekingen binnen!! Jaja! In drie dagen heb ik al drie boekingen en twee mensen af moeten wijzen! Dus niet alleen Ishay leeft z'n droom met zeekayaken (waar we overigens beiden zeeziek van werden, haha! Bytheway: Ishay draagt dat mega zware vier meter lange ding op z'n hoofd naar en van zee!!), maar ook ik heb mijn eerste gasten voor mijn mini-hostel!! :-D

Rest van de week: met Brianne (US) en Rinat (NL) huiswerk maken (in strandtentje), Ulpan (ja, ik heb besloten door te gaan op dit niveau! Ik moet 'gewoon' nóg harder aanpoten, maar zodra ik werk vind stop ik), Ishay is weer gestart met z'n NL cursus op woe avond, sporten en een positieve reactie op m'n sollicitatie (na de vakantie dagen contact opnemen). Kortom, het gaat lekkerrrr! Tuurlijk denk ik af en toe nog aan Ishay's ouders, het is jammer dat de situatie zo is, maar ik heb m'n best gedaan en het is de hoogste tijd voor mezelf! Ik ben behoorlijk druk met het runnen van de gastenkamer, sta nu op drie sites die ik continu bij houd en kalenders van update etc. Maar ik vind het héérlijk om dit te doen!!! Lekker alles op orde hebben, contact met mensen (nu via comp en straks ook live), helpen waar mogelijk, pr en daarmee succes te hebben! :-) Nieuwschierig geworden? Druk maar eens op de links hiernaars! ;-)

PS: mocht je een persoonlijke blog of website hebben (of je kent iemand die dit heeft), dan plaats ik daar graag een glimmende badge op! Laat het mij weten en ik stuur je de (website)code naar je toe!

Reacties

Reacties

Sam

Leuk - ben zo blij te horen dat jullie de juiste afslag hebben gevonden! Ga lekker zo door zus! kus!!

Tineke

Wat een spannende tijd! Ben erg benieuwd naar een fotootje van de kajak-aan-plafond! Prachtige, uitnodigende foto's (en verhaal) van jullie hostel.
Keep going this way! liefs, mama

joany

keep on moving bab!Je doet het heel goed! en leuk van jullie hostel! kizzzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!