Expats, gym en Ivrit

Donderdag had ik weer een les geprobeerd bij een gym en eindelijk was het leuk, goed en pittig! Ik heb me direct ingeschreven en Ishay gaat als zijn abonnement afloopt ook hier naartoe. Lekker op loopafstand van huis!

Het weekend was zwaar, maar zondag zijn we 's middags samen naar een afgelegen strandje gefietst. Op de pier hebben we ons geïnstalleerd, een lekkere bries, rustgevend uitzicht, Ishay vissen en samen chillen. Heerlijk om er zo even uit te zijn! Mijn Ivrit lessen zijn ook leuk/goed en ik doe m'n best alles bij te benen. Ik heb mij ingeschreven bij InterNations, een organisatie voor expats, en maandag was er een GetTogether waar ik heengegaan ben. Best eng/spannend, maar gelukkig kende bijna niemand elkaar en heb ik leuke gesprekken gehad. Zo probeer ik toch langzaam wat meer contacten te krijgen. Het zijn vaak geen mensen waarvan ik denk 'Yes, dat kan een vriendin worden', maar je moet ergens beginnen. Ook heb ik deze week met Angela (uit Canada) afgesproken, die een sieraad van mij gekocht heeft, en ben ik bezig onze balkon-kamer op te ruimen en op te knappen met de bedoeling deze uiteindelijk te verhuren aan travelers.
Woesndag avond waren we uitgenodigd door Airbnb. Via hun website hebben we in NY een kamer gehuurd bij iemand en oa via deze site wil ik onze kamer verhuren. Eerst ben ik nog naar de gym geweest. Het lesrooster klopte niet, dus ik ben maar naar de les gegaan die er was...het bleek op een leger training gebaseerd te zijn...ik voelde me omringd door dé typish Israëlische karakters: ongekend arrogant en vréselijk luidruchtig! De les was lekker en onwijs intensief, maar wat een stelletje 'macho's' en wát een koppijn van die verdovende muziek & het fluitje + gillende drillen! Daarna zijn we naar het (besloten) feest gegaan bij Honey Beach in Jaffo. Er waren veel goodies, gratis drank en complementary snacks en heel veel internationale mensen. We hebben veel gepraat met een stel uit Haifa, veel tips gekregen en een heel gezellige avond gehad. Ik had niet gegeten, genoot van alle lekkere hapjes en voor het eerst was de wijn góed én gratis! Daar heb ik dus met volle teugen van genoten, ongelimiteerd! :-D De volgende ochtend ben ik (met wat asperines) naar de Ivrit les gegaan, te bang om veel te missen. ;-)

Reacties

Reacties

Sam

NICE! Super zus!! Leuk verhaal en zoals altijd, ben erg trots op je!!! Kussssss!!

Henk

Fijn dat je een leuke gym hebt gevonden. Grappig hoe je de typische Israëlier omschrijft: arrogant en luidruchtig! Haha, imponerend, en jij bent imponerend anders!
Ga zo door.
Liefs.

joany

goed verhaal Anne,kijk er maar doorheen met die "macho's...je ziet het goed!en een wijntje met een asperines hoort erbij....gewoon doorgaan!
dikke kus van je tante!X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!