Honeymoon at home: appartement fixen & lekker uiteten

Sanne heeft alvast een paar foto's op ons facebook gezet, ze zijn geweldig! We krijgen ook ontzettend veel leuke reacties van iedereen, super! De foto's tijdens onze gemeente ceremonie en video's tijdens het feest zijn helaas allemaal bewogen en shaky, daarom ben ik extra blij met Sanne's foto's.

Heel romantisch zoekt Ishay ná onze bruiloft naar een goedkope lastminute vakantie, maar het is een honeymoon van verven en klussen geworden in ons eigen appartement. 's Ochtends worden we lekker rustig wakker, maar ondanks de twee fans die op ons gericht staan wel vaak klam en moe van de hete nacht. Na een lekker ontbijtje beginnen we met klussen. Donderdagavond, vrijdag en zaterdag hebben we non stop knetterhard gewerkt met z'n tweeën. Het appartement is nu weer wit, een wereld van verschil! De rest van de week hebben we 's ochtends steeds allerlei klusjes gedaan. Zo is Ishay met de elektriciteit bezig, wat in zo'n oud huis echt een puinhoop is. Als je een tosti wil maken gaat het keukenlicht aan bijvoorbeeld en als je je laptop inplugt gaat de fan aan.., een hele klus dus om het weer een beetje op orde te krijgen. En ik ben oude verf van ramen aan het krabben, deuren, vloeren en kasten aan het schrobben, opbergen en inrichten. Als een goed en gezellig team werken we tot een uur of 2-3, waarna we lekker ergens gaan lunchen aan de boulevard, vervolgens 1-2 uurtjes onder onze parasol op het strand liggen of in het warme water dobberen. Via Siciliana Ijssalon gaan we naar huis, doen nog een paar klusjes en 's avonds gaan we lekker uitgebreid uiteten, naar de film, of soms dinner, movies and drinks at home. Oftewel, een heerlijke en nuttige vakantie dus, niets mis mee!! :-D

Vrijdag avond zijn we samen met Matan en zijn vriendin naar Efrat gegaan. Barbecueën in de kibboets, waar 'buren' aanschuiven, wodka shots uit elkaars koelkast pakken, jointjes delen en mannen met colt M-16's voorbij lopen. Ik kijk er niet (meer) vanop, maar bedacht me wel ineens... dit is voor een outsider vast een wildwildwest wereldje (=Israël). Realitycheck! ;-)

Terwijl wij druk in ons appartement bezig zijn hier weer óns plekje van te maken, horen we een hele verbouwing gaande op de 3e verdieping/in ons vorige appartement . Dat verwende neefje heeft een hele nieuwe keuken geïnstalleerd gekregen, nieuwe deuren, sloten, 2 extra airconditionings en zelfs het dak is opnieuw geverfd voor hem. Wit, zodat hij een minder warm appartement heeft. Tja.. het is nog een beetje confronterend en we kijken altijd nog automatisch & heimelijk omhoog naar 'ons' balkon als we terugkomen van het strand. Zonde dat hij het nauwelijks gebruikt. En de koud water douches zijn nu nog een zegen, maar in de winter zullen we er wel van balen dat we geen warm water meer hebben van de zonnepanelen. Ach ja, het zal wel wennen en we doen ons best er weer een heerlijk nest van te maken :-)

Coby

Als je van elkaar houdt maak je overal weer jullie plekje,
zelfs op de begane grond.
Liefs, Louis en Coby