We got Married!!!!!!!!!!! :-D

Donderdag zijn Ishay's ouders aangekomen in Nederland. Ze verblijven in het huis van Marjan en Evert Jan, die nu in Frankrijk zitten. We hebben 's avonds samen gegeten en Sam&Andrea kwamen ook. Vrijdag ochtend 3 augustus 2012 was het zo ver! Met z'n achten zijn we naar het gemeentehuis van Olst gegaan, ik in en pittige rood jurkje, Ishay in stoer grijs met donker blauw colbertje. De zon scheen en een jonge ambtenaar heeft ons -in het NL en EN- getrouwd. Omdat het gratis is, was het een korte ceremonie. Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat ik ergens 'ja' op moest zeggen, dus toen het zover was zei ik Ja, Yes, Ken! :-D En Ishay voegde aan zijn antwoord ook nog Si toe. :-) We hebben elkaar onze roodgouden ringen omgeschoven en... KISS! <3 Handtekeningen gezet en ook onze getuigen, onze beide ouders, hebben getekend. Sam & Andrea waren er ook bij en hebben foto's gemaakt. Daarna zijn we met z'n allen langs de IJssel naar het IJssel Hotel gegaan, waar we uitgebreid hebben ontbeten en getoast. Getrouwd!!! :-))
We waren beiden enorm blij en voelden ons licht, heerlijk! Iedereen was blij voor en met ons :)

Die middag zijn we nog naar het gerechtshof in Zwolle gegaan om een appostille stempel op onze acte te halen (deze is nodig om ons huwelijk straks in Israël te laten erkennen), hebben een enorme helium tank opgehaald voor alle metallic witte en rode hartjes ballonnen voor in de tuin, super mooie schattige boeketjes uit te tuin voor op alle tafels en ook grote bossen witte bloemen uit de tuin. Iedereen is druk bezig geweest met allerlei kleine voorbereidingen. De tent is alvast opgezet, meubilair en muziekinstallatie is gebracht, etc. 's Avonds zijn we met z'n allen naar restaurant Boas in Deventer gegaan. Buiten in het zonnetje hebben we met champagne geproost en heerlijke oesters naar binnen geslurpt, wauw!! We zijn getrouwd, wat een feest! :) We hebben uitgebreid en heerlijk gegeten met z'n achten.

Zaterdag vroeg op, ik naar de kapper en de rest allerlei klusjes. M'n haar heb ik bij (internationaal award winnende) Ad Peters in Deventer laten doen. Enorm tevreden was ik niet met mijn eigenwijze gay kapper, maar uiteindelijk is het mooi geworden. 'Nonchalant' opgestoken, 'a Greek goddess' zei Andrea en vond ook Ishay. Perfect voor mij m'n jurk. Samen met de catering mensen hebben we alle tafels en stoelen klaargezet en opgemaakt. De zon scheen en volgens buienradar zou het ook zo blijven (fingers crossed!)... húp alles buiten dus , precies waar ik het wilde: tussen het huis en het weiland (die vol lag met witte rollen gras, die de boer op mijn verzoek heeft laten liggen, erg feestelijk). TOP! Ishay en ik zijn ons snel gaan omkleden en ik deed m'n make up. Al een uur van te voren kwamen de eerste gasten, we waren nog totaal niet klaar en iedereen moest zich nog douchen & omkleden. Papa en mama hadden tranen in hun ogen toen ze mij in m'n jurk zagen :D. Toen Sanne kwam, zijn we snel het bos ingerend waar we foto's zijn gaan nemen. Lekker op m'n slippers, midden in de varens, etc. Er doken nog een aantal reeën weg, helaas net te snel voor de foto. Sanne deed het echt geweldig en we zijn énormm benieuwd naar het resultaat, want we houden beiden níet van poseren! Achter bij de vijver stond onze 'bruidsfiets' met blikjes. Ishay fietsen en ik met m'n lange jurk en hoge hakken achterop, en alle lawaaierige blikjes achter ons aan klinkend over het fietspad. De hele families en vrienden stonden op het heuveltje voor het huis en zagen ons op een gegeven moment aankomen. De blikjes vielen helaas een voor een af, maar iedereen was laaiend enthousiast over ons entree. Én over mijn jurk! De muziek ging aan, iedereen heeft ons gefeliciteerd en papa & mama pakten de microfoon. We hebben getoast en ze hebben iedereen even kort voorgesteld. Heerlijke en mooi opgemaakte hapjes gingen rond, de zon scheen volop, kinderen renden en baby's kropen over het gras. Het was geweldig!! We genoten zoo enórm, het was nog mooier dan we hadden durven dromen, écht! Voor het soepje hebben papa en mama nog een onwijs lieve en mooie speech gegeven aan ons, waar míjn en daarna óns leven verteld werd. Zo cool om te horen eigenlijk! En voor de lunch heeft Chaim nog een speech gegeven. Wij hebben de microfoon ook nog even gepakt, iedereen bedankt voor hun komst en uitgenodigd voor het buffet. Alles ging top en iedereen genoot zichtbaar! En zelfs de paar kleine wolkjes waren een welkome koele toevoeging. Ik had mijn pumps twee minuten na het afstappen van de fiets al uitgegooid en liep dus heerlijk op m'n blote voeten over het gras van tafeltje naar tafeltje. Ook Marieke, mijn langste vriendinnetje die ook bij onze ontmoeting in Brazilië was, heeft nog gespeechd met super lieve woorden en een gedicht. Tóp! Ooh, op een gegeven moment heb ik nog een enorme kwak gele saffraansaus over m'n jurk gekregen, aaa! Gelukkig ging het er aardig uit en ach, it's casual! Ook de luchtige en fruitige toetjes waren smullen. Na de thee en koffie verlieten de eerste mensen, wat voor mij ook direct weer een moment van afscheid nemen was, want ik zal de meesten weer minimaal een half jaar moeten missen! :( Door de heerlijke zomerse dag en avond, verlieten de laatste gasten tegen 21uur. Met z'n zessen hebben we ons snel omgekleed in makkelijke kleren en de hele boel opgeruimd. Als een gesmeerd team waren alle meubels, het vuile servies/bestek/glazen, alle ballonnen, bloemen, parkeer signs en kinderspeelgoed opgeruimd, meubels weer op hun plek en nét voor het echt donker was zaten we lekker met een glas warme melk voldaan op de bank, klaar om te slapen. :)

Zondag werd ik veel te vroeg gewekt (6:45) en uit m'n bed getrommeld door papa en mama. Een lange dag dus. Tassen gepakt en de trein genomen. We wilden via opa & oma Renkema gaan, maar helaas was oma net gevallen en had haar verlamde onderarm gebroken. Het kwam nu dus niet goed uit. Enorm sneu en jammer! In Amsterdam zijn we met z'n tweetjes gaan picknicken langs de grachten, lekker rondgelopen in het Vondelpark en 's avonds héérlijk uiteten. Een tóp afsluiter van een geweldige en speciale vakantie van vier weken, eindigend als getrouwd stel met een passend diner (kreeft & tournedos) bij Red.

Maandag ochtend weer vroeg op en al onze tassen ingecheckt. We waren enórm overweight, maar we hebben inmiddels heel wat trucjes in huis! Totaal zo'n 85 kilo (groot+hand) ging allemaal mee zonder extra kosten en is veilig aangekomen. Een gróót voordeel nu ik getrouwd ben, ik ben niet meer gestript in de security kelder van Schiphol!! Big jeej!! Na een korte vlucht met stoelen die niet konden bewegen en slechts een sandwich als lunch, zijn we in de ongelófelijk benauwde damp-hitte aangekomen, ook wel Israël in zomer geheten. Rond 18 uur met de taxi thuis aangekomen, waar Ishay mij over de drempel heeft gedragen.. als newly wed in ons nieuwe appartement!! ...maar wel met een kleine klap/reality-check... :( Een enorme explosie van troep! Ik wist dat het nog niet opgeruimd was, maar zo'n enorme troep en chaos overal had ik niet verwacht. Ik probeerde positief te zijn, maar ik kon niets uitbrengen. Beng! Alle muren en kozijnen zijn in een vergeeld géél kleurtje geverfd! Het is er enorm benauwd, geen lucht, geen licht. De tranen liepen langzaam over m'n wangen.. Dit is even heel anders thuiskomen als dat ik weggegaan ben. Wat wil ik nu graag terug!! Ishay is direct verf gaan kopen, ik ben met opruimen begonnen (wáár moet ik beginnen?!), we hebben afhaal gegeten en zijn tot middernacht bezig geweest met opruimen, schoonmaken, koele lucht proberen te krijgen, etc. Ishay werkt de rest van de week en ik ben steeds met hem opgestaan en gaan opruimen, schoonmaken en inrichten. De badkamer is nu klaar, de keuken, slaapkamer en keuken zijn bijna op orde en de woonkamer is ook al begaanbaar. Maar als ik even zit, voel ik een claustrofobisch gevoel opkomen. Het is donker en geel, de lampen moet je continu aan hebben. Het feit dat je geen uitzicht hebt en geen lucht kan zien, voelen of ruiken, geeft mij een opgesloten gevoel. Alsof iemands handen strak om mijn nek zitten.. Niet fijn! Gelukkig hebben we de airco nog, maar ik heb een enorme behoefte om naar buiten te gaan, naar het open strand met water en een eindeloos uitzicht. Voorlopig ben ik echter hier binnen nog wel bezig, no time to relax. Al proberen we 's avonds wel wat gezelligs samen te doen, want we blijven nog wel héél graag in onze huwelijks-roes hangen!! :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!