Utrecht, mijn stadje.

Wat mij opvalt sinds ik terug ben is de rust en stilte hier in Nederland. Nu wonen wij natuurlijk in Tel Aviv, maar waar je ook bent in Israël met mensen om je heen, er is lawaai. Mensen zijn er veel luidruchtiger, auto's en bussen maken meer lawaai, er is een continue roes (waar je overigens aan went hoor!). En in Nederland is het af en toe geroezemoes, maar nooit continu lawaaierig. Het is heerlijk! Verder lijken mensen hier zo veel relaxter. Tuurlijk iedereen is druk met werk ed, maar dat is in Israël minstens zo erg. Waarschijnlijk heeft het met een geordende cultuur te maken, met efficiëntie, het klimaat en het lawaai, maar de mensen hier in Nederland lijken een rustiger soul te hebben. Wat mijzelf ook weer rustiger maakt natuurlijk.

Donderdag ben ik naar Utrecht gegaan. Het was verrassend genoeg droog en heerlijk terras weer! Ik heb Joyce tijdens haar lunchpauze gezien, daarna heb ik heerlijk op de Neude geluncht met mezelf. Vól-op genieten van mijn stadje. In het zonnetje met een overheerlijk un-kosher carpaccio broodje met Parmezaanse kaas, NL-gesprekken meeluisteren om mij heen, echte rosé, NL prijzen, etc. GENIETEN!! Ook ben ik nog een tijdje bij Nobilia geweest waar ik ook onze ringen heb laten graveren (Ishay in het Hebreeuws, Anne in NL). Eind v/d middag nog een drankje gedaan met Joyce en daarna met Theo heerlijk gegeten bij 'De Artisjok', erg gezellig. Heb ook bij Theo gelogeerd op de bank, hij woont in een geweldig pand midden in het centrum en gaat volgende week voor een paar weken naar zijn vriendin in Brazilië.

De afgelopen dagen ben ik lekker bij papa en mama gebleven. Gezellig kletsen met een wijntje, boontjes uit de tuin en ook een keer heerlijke mosselen gegeten. Ik heb nog gezellig bij Sanne & Marco gegeten en geluncht bij Marieke & lopende Vivian. Met mama Deventer nog even in geweest voor kleding, verder pap&mam helpen in de tuin die er piekfijn uitziet (en waar áltijd genoeg in te doen is)! Nog veel met de catering bezig geweest, parkeergelegenheid, genodigden, gemeente, hotelreserveringen voor Ishay's ouders die toch nog komen, vliegtickets voor Ishay&mij en ik ben lekker creatief bezig geweest met een kapot vogelhuisje dat op de brandstapel lag. Ik heb er aan gezaagd, nieuw dak op gezet met enveloppen-gleuf (voor de cadeaus), heel wat laagjes verf gegeven en gouden tortelduifjes op geschilderd.

's Avonds bellen Ishay en ik, updaten we elkaar over de komende verhuizing en bespreken we de bruiloft en alle mogelijke opties en keuzes die genomen moeten worden. Verder merk ik dat m'n haar eindelijk weer blijft zitten en niet bij elke aanraking meer uitvalt. Erg fijn :)

Reacties

Reacties

Sam

Klinkt allemaal goed zus! Kus en tot maandag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!