Ondertrouw in Kikkerland!

We liepen 's avonds rond in het 'oude treinstation' (wat volledig gerenoveerd is tot een mooie plek met luxe boutiquejes) en kwamen op een soort bierfestival met life muziek, bbq en bier. We genoten van de muziek en de gezellige sfeer, en alles is uiteraard buiten! Ik raak eraan gewend, maar als ik regenachtige facebook foto's vanuit NL zie... we boffen hier maar, dat we altijd in korte broek en slippertjes kunnen lopen en alles buiten doen! :-)

Vrijdag is Ishay het huis gaan schoonmaken terwijl ik mijn tas pakte, we zijn even naar Carmel Market gegaan voor wat goodies en 's middags hebben we heerlijk op het strand gelegen. Sprite heeft er op het moment de strand douche omgebouwd tot een levensgrote sprite-refiller waar water uitkomt ipv sprite natuurlijk, super cool. We waren beiden dood op, dus het was fijn om even te relaxen. 's Middags nog wat dingetjes gedaan, Ishay heeft z'n ouders zoals elke week Shabat Shalom gebeld. Sindsdien was Ishay een beetje afwezig. Het vreet aan ons. We hebben bij zonsondergang nog over het strand gelopen, thuis wat prog op onze beamer gekeken en op tijd naar bed. Man, wat gaan wij elkaar enorm missen!
Om 2 uur was mijn taxi er. Ik haat afscheid nemen en al helemaal 's nachts als je nog half slaapt. Op het vliegveld werd ik extra-extra gecheckt, waarschijnlijk omdat Ishay niet mee was was ik extra verdacht. Na een grondige check, tas uitgepluist te hebben tot de laatste string, was ik na twee uur eindelijk in de Dan lounge om Ishay nog even te bellen en een ontbijtje te nemen. De vlucht ging snel en het was gek om in je eigen land te landen terwijl je er niet meer woont. Ik verwachtte direct met de trein naar Deventer te gaan. Het was dan ook een leuke verassing dat Sam mij stond op te wachten, super! We hebben even wat gedronken en met de trein ben in naar pap&mam gegaan. De zon schijnt, dus die heb ik goed meegenomen, maar 14C is fris en de rest van de week gaat het alleen maar regenen en omweren. Lovely. Ik heb met papa en mama het terras opnieuw en vlak betegeld, de tuin bewonderd, gezellig gekletst, etc. Ook heb ik ze gevraagd om onze getuigen te zijn en dat willen ze heel graag! Lief en fijn.

Bad news. We moeten 300% zeker ons appartement uit. Shit!! Ishay heeft nog een ander appartement bekeken, maar we hebben uiteindelijk besloten om naar het app. beneden te verhuizen. Makkelijker, aangezien de kamers +/- even groot zijn, geen vrachtwagen oid nodig, post verhuizen, etc. Het voelt niet lekker hoe het is gegaan met Moti en die rare neef, maar ja, we blijven wel in onze buurt. Nadeel: eind juli verhuizen! Dan ben ik er niet!! Ishay zal alles alleen moeten doen, met wat hulp van vrienden voor het sjouwen. Het voelt kut, maar wat kunnen we eraan doen, we hebben ons best gedaan. We zitten nu op de 1e verdieping ipv de 3e, minder sjouwen met de babywagen ooit!

Wink

Maandag ochtend ben ik in ondertrouw gegaan bij de gemeente Olst. Heel wat papierwerk en opties, een langere procedure dan het werkelijke trouwen. 's Middags is een cateringsbedrijf langs geweest en hebben we al onze wensen doorgenomen en ik heb er een goed gevoel over.Het is precies zoals we willen, voor het eerst krijgt de dag vorm in mijn hoofd en kan ik er naaruit kijken. Leuk!
Dinsdag met Marieke K. traditioneel naar Arnhem gegaan. Shoppen en vooral onwijs veel bijgekletst, superrr gezellig! Ook heerlijk om weer eens met Nederlandse prijzen te winkelen. Ik hou van winkelen, maar ben het afgelopen halfjaar slechts twee keer wezen kijken voor een trouwjurk, that's it. Geen inkomen, geen shoppen, simpel. Dus dit was wel erg leuk en heb wat kleine dingen geshopt die in Israël te duur zijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!