Einde Ulpan + We mogen trouwen!!!!!!!

Donderdag ochtend heb ik een appartement bekeken op Dizinghof, een grote drukke winkelstraat bij ons om de hoek. Het was op de hoogste/3e verdieping aan de achterkant van het gebouw. Het is kleiner en iets duurder, maar zo'n paradijselijk appartement als dat we nu hebben zullen we nooit meer krijgen, laat staan voor dezelfde prijs. En dit appartement had, ondanks de slechte staat waar ik probeerde doorheen te kijken, potentie! Ik heb alle foto's doorge-WhatsApp't naar Ishay, die uiteindelijk eerder thuis gekomen is om ook een kijkje te nemen. Vervolgens zijn we naar de lawyer gegaan voor het contract. Veel flats zijn van een oudere man of vrouw, die alles uitbesteedt. De lawyer stelde ons wat vragen om te zien of we decent personen zijn en zal het contract opmaken. Het weekend om na te denken en zondag beslissen. Slik! We twijfelen aangezien 2 app in de flat leeg staan en zijn bang dat mevr. gaat bedenken een renovatie uit te voeren, waardoor wij óf met al het geluid en troep zitten, óf wij er uit moeten en dus weer moeten verhuizen. Aangezien het via een lawyer gaat kun je daar geen hoogte of zekerheid over krijgen. Maar wat ons trekt is de locatie, een mooi ruim balkon/dakterras, én een extra 4e kamer die wij graag willen verhuren. Het lijkt mij onwijs leuk om mij daar mee bezig te houden, toeristen te trekken en zo een extra zakcentje te verdienen. Deze 4e kamer was mooi apart en de indeling van het app. was goed. Tja, lastig! Steeds als we weer thuis zitten en om ons heen kijken... we willen hier gewoon echt níet weg!! We hebben al gepraat met Moti, ons contact persoon in de fam. van deze flat, maar helaas, zelfs extra huur betalen maakt niet uit, ze willen gewoon familie.. Wij hoeven hier eigenlijk 'pas' in oktober uit, en daarom hebben we er uiteindelijk voor gekozen bovenstaande app. níet te nemen. We zouden dan over 1,5 week al moeten verhuizen. We nemen de gok en willen nog iets langer genieten van ons mooi huis hier.
Later in de week hebben we nog twee appartementen bekeken, dit keer samen. De eerste was goed onderhouden voor TLV-termen, locatie perfect, maar helaas geen buitenplek en onlogische kamerindeling. Het andere appartement was een lachertje. Door een donker goor trappenhuis vol kakkerlakken een toilet en meer troep, naar een volledig uitgeleefd maar groot app. De huurbaas bleek overduidelijk niks te doen en de juice-bar-eigenaar beneden was een loco. Nee dankje! We houden goede moed dat ons nieuwe stulpje voorbij komt ;-)

In het weekend hebben we lekker geborreld saampjes, naar het strand geweest met vrienden, lekker veel films gekeken.. Tja, het is gewoon écht een vakantie gevoel elk weekend en o-zo-fijn samen. Straks zien we elkaar een aantal weken niet, back to lange afstand en Skype... néééeee! :(

Omdat we nog steeds geen antwoord van de IND/gemeente hebben en de tijd wel énorm begint te dringen onderhand (en een tuinfeest in NL in het najaar al helemaal lastig is..), heb ik de gemeente nogmaals gebeld. Ze kunnen geen tijd aangeven, maar via forums online van buitenlandse partners weet ik dat de IND nou niet bepaald de netste en prettigste organisatie is, en regelmatig papieren 'kwijtraakt' e.d. :S Maar goed nieuws, na precies 6 weken geduldig te zijn geweest hebben we eindelijk goedkeuring van de IND. Groen licht voor óns feest deze zomer!!! De stress slaat nogmaals toe, maar Ishay en ik zijn vastberaden om ook dit een geweldig succes te laten worden. Actie!

De vijf maanden Ulpan cursus zit er inmiddels alweer op! We hebben onwijs veel geleerd en als mensen niet al te snel brabbelen kan ik al 3/4 gesprekken volgen, al blijft zelf praten nog lastig aangezien je over ieder woord moet nadenken, vervoegen etc. Zoals het er nu naaruit ziet wil ik in september een vervolgcursus doen, maar ik ben nu al bang dat ik in de zomer alles vergeet, dat gaat zó snel! :) Ik heb de hele klas (de laatste tijd zijn we maar met z'n 12'ven) uitgenodigd voor een filmavond bij ons thuis. Di hadden we eerste een feestje in de klas, 's middags ben ik met Xiomara even gezellig naar het strand gegaan en 's avonds dus de movie night. Het was super gezellig en erg leuk om elkaar zo iets beter te leren kennen. New haverim are born.

Reacties

Reacties

Sam

Kus!

Truus

Ga alleen nog maar hevriet spreken met Ishay! (Het went...) Groetjes.

Coby

Gefeliciteerd wanneer?
Liefs, Louis en coby

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!