Some sad and some beautiful moments in life

De laatste weken zit ik niet heel lekker in m'n vel. Het heeft met name te maken met de relatie met mijn schoonouders, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.Gelukkig zijn er ook mooie momenten! Zo heb ik een paar zonnebloemen van Ishay gekregen, omdat ik het zonnetje in z'n leven ben en hij mij ook wat zon wil geven in deze zware tijd. Op dit moment raakte mij dat gewoon, erg fijn. Ishay heeft z'n NL-les woe overgeslagen en samen hebben we er een leuke avond van gemaakt. Zie filmpje!! Heerlijk en gezellig samen gezwommen met de ondergaande zon en voetballen op een mega groot scherm gekeken, front row op het strand!

Donderdagavond hadden we een bruiloft van Ishay's neef. Al moeten we hoognodig óns feest voorbereiden, waren we van plan om naar Eilat te gaat dit weekend en te duiken! Súper cool en heerlijk vooruitzicht!! In de plaats daarvan zijn we het weekend bij Ishay's ouders gebleven, jeej. De bruiloft was weer op dezelfde locatie waar de hele familie korting krijgt, een prachtige plek maar ook wel lekker over de top bombastic en oorverdovend. Ishay's ouders hadden beloofd Engels te praten als ik in de buurt ben, maar dat schijnen ze toch steeds prompt te vergeten. Helaas zegt Ishay er niets van. Vrijdag hebben we allerlei klusjes gedaan voor de familie. Het was de bedoeling dat Ishay z'n ouders eindelijk ging uitnodigen, maar telkens als hij erover begon, draaide z'n moeder het gesprek zo door ons precies te vertellen hoe wij het moeten gaan vieren (ze liet zelfs al locaties zien! Totaal niet wat wij in gedachte hadden. Bovendien komt er óók een Marokkaans feest volgens haar). 's Avonds was er ineens een groot diner van de ouders van z'n neef waar wij ook bij 'moesten' zijn. Ik vond 2 dagen meer dan genoeg en ben uiteindelijk met de bus naar huis gegaan onder het mom van een afspraak met Xiomara. Wat verder prima was. Erg misschien om dit te doen, maar het voelt zooo fijn om m'n eigen weg te gaan!! Ik keek uit naar een heerlijk avondje met vriendinnen skypen, terwijl Ishay (duidelijker) met z'n ouders zou praten (zonder mij erbij schijnt beter te werken) over deze zomer. Helaas waren vriendinnen niet thuis of druk en heb ik dus programma's online gekeken. Ook goed. Ishay heeft met z'n ouders gepraat, die wonder boven wonder niet veel op en aanmerkingen hadden en proberen er deze zomer bij te zijn in Nederland.

Zaterdag hebben we met de airco aan binnen gezeten en aan ons bruiloftsfeest gesleuteld. 's Avonds heerlijk samen uiteten gegaan, pas de tweede keer sinds we hier wonen, schandalig!

Zondag begint de werkweek weer, maar voor Ishay was dit wel een heel relaxte werkdag! Ze gingen met z'n allen naar het strand, bbq'en, kayaken in zee en allerlei leuke beach-spellen. Jaloers!! :-D 's Avonds hebben we in een bar samen met Alex Nederland af zien gaan in hun laatste EK wedstrijd.

Oja! Uiteraard heb ik m'n jarige oma's kaartjes gestuurd, ik heb nog een appartement hier in de straat bekeken dat te huur was (maar helaas, stúk kleiner én duurder), zorg ik dat het huis schoon is & het eten klaar staat als Ishay thuis komt, geniet ik van m'n pakje Oldtimers-drop en begint het zo langzamerhand écht heet te worden in Tel Aviv. De luchtvochtigheid is standaard boven de 80%, hele dag zon (zo'n 33C). Kortom, benauwd! En dan is het nog lente.... Gelukkig hebben wij een heerlijk ruim en luchtig huis met veel ramen en ons balkon heeft altijd een heerlijke bries (=bijzonder in TLV!!). Oja, ik heb ook nog met Judith (NL meisje dat ook in Israël wil wonen, nu op vakantie hier) afgesproken en blij gemaakt met een trouwring die ik voor haar gemaakt heb. En gisteravond ben ik met Ishay naar z'n oude universiteit Bar Ilan gegaan, leuk om er weer eens te zijn en herinneringen op te doen! Ishay had z'n diploma uitreiking van z'n master. Een grote arena buiten, met podium en muziek. Leuk om weer oude vrienden te zien! Uiteraard zorgde Ishay ervoor dat de security mij 'backstage' doorliet, zodat ik naast mijn afgestuurde, in Amerikaans achtig gospel-kape, kanjer kon zitten. Kortom, ik ben deze week dus een stuk vrolijker & happy begonnen! :-)

Reacties

Reacties

mariska

Lieve anne! wat een verhaal.... gelukkig hebben jullie samen ook veel mooie momenten. Geniet daar lekker van en geniet van de leuke voorpret van JULLIE bruiloft. Wij zijn benieuwd. Het wordt vast fantastisch!!!

Tineke

'het voelt zooo fijn om mijn eigen weg te gaan', dus: dó it your (2) way, het is jullie léven! liefs, mama

Coby

Hoi Anne, Zo lang jullie het samen goed hebben moet het goed komen. Veel liefs, Louis en Coby

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!