Drag-queen party

Woensdag avond naar het zuiden gereden, naar de tgina party van Ishay's neef die volgende week gaat trouwen. Bij Marokkaanse-Joden is het traditie om een week voor een speciale gebeurtenis een tgina (henna-) party te gegeven. De hele familie van beide kanten was aanwezig en vooral de vrouwen waren Marokkaans-feestelijk gekleed. Zij zijn tijdens feesjes al énorm opgedoft... voor NL-termen puur goedkoop; vrouwen met dikke plamuur en in de kortste & strakste glans jurkjes (2 of 3 rollen maakt niet uit) en zelfs oma's met de diepste decolleté's... en dit keer was het écht over de top (kon het nog meer?!). De topper was voor mij een oma met wit gebleekt haar dat lekker afstak bij haar donkere huid, in een lange neon-roze jurk met grote zilveren glitter pailletten op de boorden, vooral als ze een sigaret aan het roken was :-D. Super leuk om een keertje tussen te zijn (in mijn elegante zijden westerse kleding..). Ik dacht steeds..'Andrea, dit moet je zien! Het is net een drag-queen party!'. Er was wat eten en de muziek stond op 100. Het eten bounce'te onze keel bijna weer uit en na 2,5 uur zijn we weer aan onze rit terug begonnen. Een lánge dag dus, maar wel grappig om eens mee te maken.

Donderdag heb ik lekker een dagje vrij genomen, na alle drama en afgeronde sieraden opdrachten, was ik daar écht even aan toe! Helaas waren al m'n vriendinnetjes druk of niet in TLV, maar alleen heb ik ook een overheerlijk dagje gehad! Na een beetje uitslapen, heerlijk relaxt naar het strand. NL-tijdschriftjes lezen, zwemmen in de super heldere, turquoise zee (helaas met veel kleine kwallen, dat belooft nog wat voor de zomer..), aan het eind van de middag kwam er iemand met chill lounge muziek naast mij, perfect! En toen Ishay klaar was met z'n laatste vergaderingen heeft hij mij vergezeld met een lekkere rosé cava bij ondergaande zon. Thuis nog een filmpje en hét perfecte begin-van-het-weekend was compleet.
Vrijdag hebben we rondgelopen opzoek naar geschikte straten en mooie huisjes. Helaas was er niets te huur en zijn we doorgelopen naar de Gay Pride. Aangezien Tel Aviv als beste gay city van de wereld is benoemd had ik hoge verwachtingen, maar het was niet te vergelijken met Sydney of zelfs A'dam. Jammer! Maar toch erg leuk om rond te kijken en mee te feesten. Thuis hebben we even omgekleed, onze strandspullen gepakt (onze straat was zelfs afgezet voor de parade) en via het gefeest naar 't strand gegaan. 'Ons' strand was omgetoverd tot een enórm strandfeest met podia, daar lagen we dan onder ons parasolletje. Super leuk! Weer een heerlijk dagje gehad met 's avonds een movie marathon in onze privé bios. Het weekend is hier altijd net een mini-vakantie, genieten!!
Helaas heb ik een soort allergische reactie te pakken en zit ik helemaal ónder de giga-jeukende rode bultjes, dus zaterdag was het iets minder zon-zand-zee. 's Avonds hebben we ons opgemaakt voor de EK wedstrijd NL-Denemarken. Met de NL-vlag op m'n nagels gelakt, oranje shirt, Ishay een rwb-vlinderstrik en beiden onze wangen rwb geverfd zijn we naar een buiten-bar in de oude haven gegaan, waar alle Nederlanders (een hele oranje kudde!) al zaten te kijken. Cool! Helaas ging de wedstrijd iets minder, 0-1, geen goed begin v/h EK!

Zondag weer aan de bak. De tijd gaat snel. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik hier al vijf maanden ben, al is er genóeg gebeurd. Ik heb nog een paar weekjes Ulpan en dan ga ik even naar Nederland. Daar kijk ik enorm naar uit, al ben ik bang dat ik na één dag al genoeg heb van alle kou en regen! Brrr.. Het is wel grappig en fijn om te horen dat Xiomara nét als ik ineens, na bezoek van onze families, de dagen telt om weer naar ons eigen landje te gaan.
Ik heb sinds tijden weer eens een heerlijke Xco workout gedaan en heb mezelf flink gekillt, tóp! Daarna nog beachballen met Ishay op het strand en zwemmen samen met de o-zo-mooie rode bol die in het water zakt. Een andere avond gingen Ishay en ik weer proberen ons record te verbreken, die avond was er een promotion van een gym. Een hele groep stond er te zweten in een les bodycombat met live drum muziek, echt té gék!! We hebben eventjes mee gedaan en zijn toen weer verder gegaan met ons eigen spelletje. Helaas was het slechts een promotie, als ze dit elke week zouden doen werd ik direct lid. Het zou een droom zijn, echt tóp; op het strand, live opzwepende luide drúm muziek, mega fanatieke workout met achter je de heerlijke zee en die geweldige ondergaande zon. Aaa, doe mij dat maar élke avond, maar dan wel graag verschillende workout lessen :-))

Reacties

Reacties

joany

hahaha wat een verhaal over de bruiloft....heb ook een zus die vaak over de top gaat...maar wel lachen!!!leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!