Genieten van het leven!

Donderdag was Ishay vroeg thuis, een leuke verrassing dus! Vrijdag hadden we een bruiloft van een nichtje van Ishay. Iedereen had het over een aparte, niet-standaard trouwerij. Voor mij was het een vrij normale bruiloft, gewoon westers mét klasse. Het was in een bijzonder galerie-huis in Jaffo, met uitkijk over de zee. Práchtig! Gelly had twee jurken die haar moeder speciaal gemaakt heeft, er waren zo'n 75 mensen uitgenodigd (kléin voor Israëlische begrippen) en de lunch was echt heerlijk. Ishay en ik waren in de hitte op de fiets gekomen in onze mooie outfits en hoge hakken, tja je blijft Dutch!

Aan het eind van de dag/trouwerij, voordat de Kimchi's weer ieder met eigen vervoer naar huis ging, vertelde Ishay dat hij mij gevraagd heeft. Iedereen was super blij!

Zaterdag hebben we van het ongelooflijk heerlijke weer genoten, 32C, en ook de zee hadden we nog nooit zo helder en turquoise gezien.

's Avonds hebben we met Alex -net terug van z'n Cuba/Mexico/Belize/NYC trip- bij de bar om de hoek (Wineberg) wat gedronken, herinneringen opgehaald en thuis hebben de mannen een Partagas gerookt. Laat naar bedje, maar ó-zo-gelukkig. De zon, de zee, een gebruinde huid, prosecco's, home made poffertjes en niet te vergeten de liefste man van de hele wereld. <3

Zondag werk en studie. En op de Ulpan zijn we dan éin-de-lijk met de verleden tijd begonnen! Ineens krijgen we vijf nieuwe werkwoorden per dag, nauwelijks bij te houden, alles klinkt hetzelfde! Onze klas ziet er trouwens elke dag weer anders uit. Er zijn nog zo'n 10 mensen over van het aller-begin, de overige 20 is allemaal nieuw nieuwer nieuwst. En per dag zijn we ongeveer met z'n 20'en.

mama

Leuk Anne, zo'n stemmings verhaaltje tussendoor! en terwijl je het druk hebt. Liefs, dikke kus, mama

Marianne Deelstra

Hallo Anne en Ishay,
Wij zijn net terug van een vakantie in Vietnam en lezen jullie berichten. Super leuk zijn de verhalen uit NY en dan met zo'n romantisch einde! Van harte gefeliciteerd van Evert Jan en mij. En lekker genieten komende weken met de familie uit Nederland.
Marianne