I am legal!!!

Donderdagochtend hadden we dan eindelijk onze tweede afspraak bij het Misrad Hapnim, hét interview. Uiteraard eerst lang wachten tussen alle mixed couples en Ethiopiërs, toen werden we om beurten geroepen. Eerst werd Ishay volledig uitgehoord en na een half uur was het mijn beurt. Gelukkig wisten we alle namen van elkaars vrienden en familie te noemen plús leeftijden & adresen, wisten we beiden nog dat we samen spaghetti bolongaise hadden gekookt twee dagen geleden, ook wat we elkaar vorig jaar op elkaars verjaardag hadden gegeven en nog veel meer relatie en 'dagelijkse routine'-vragen. Na een minuut sirenes ivm Holocaust Day en een minuut stilte voor de ruim 6 miljoen vermoorde joden (heel Israël staat dan stil, alle auto's langs de snelweg, alles, bijzonder!), was het voor mij zover: Yeahhh, ik heb mijn verblijfsvergunning voor een jaar gekregen én een werkvergunning voor een jaar!!
We hebben een heerlijk rustig weekend gehad, zijn even naar het (overvolle!) strand gegaan, films gekeken in onze bios en (nauwelijks) onze wedding besproken.

Zondag weer aan de slag natuurlijk. Dinsdag avond en woensdag ochtend was het Memorial Day, de sirenes gingen weer en er was 1-2 min stilte voor alle omgekomen soldaten in Israëlische oorlogen. Ishay is vanaf woe middag al vrij, een heerlijk lang weekend dus! Woensdag avond begon Yom Ha'atzmaoet, Indpendence Day. De hele stad, alle huizen en monumenten waren versierd met blauw-witte vlaggetjes. Ook ons huis had Ishay natuurlijk trots versierd! De feesten barsten 's avonds los en ook donderdag waren er nog veel straat feesten en bbq's.

Google Street View
Eindelijk is het zover, Israël heeft nu ook street view! Dus voor de over-nieuwsgierigen onder jullie:
Ga naar google maps, typ in 'Natan HeHaham, Tel Aviv-Yafo, Israel', klik op het ballonnetje en vervolgens op 'street view'. Wij wonen achter die grote groene boom :-D.

Sam

Nice! Tot over 3 weekjes!!

Joyce

Wat fijn, dat de papieren rond zijn!!! En klinkt heerlijk allemaal! Jaloers op het weer, hier lijkt t soms meer herfst...

Dikke kus

Patricia Schrijver

Congratulations, Enjoy!! Aan je verhalen te lezen, heb je het goed naar je zin.

Groet Patricia