New York City!!!

We wordenvaak rond 4-5 uur wakker (eerst door de jetlag, maar later door het geratel van pijpleidingen), beginnen onze dag met een heerlijk zelfgemaakt ontbijt, gaan dan naar een Star Bucks of andere plek waar wifi & koffie is en gaan dan van start met onze sight seeing. We hebben een totaal ticket van alle 'hop on hop off' bus routes gekocht, inclusief een boot toer en hebben dus lekker rond getoerd. De toers zijn erg goed en je krijgt onwijs veel en leuke weetjes & info. Het is zo'n geweldige stad, echt precies wat ik mij altijd al had voorgesteld, maar dan nog schoner, veiliger gevoel, superr aardige mensen (man wat een services krijg je in winkels, was iedereen nog maar zo vriendelijk tegen elkaar!!) en wat een mooie mix aan architectuur!! Echt geweldig om in rond te lopen en tussendoor shoppen we natuurlijk bij Macy's, Victoria Secret, Bloomingdales, Barnes & Noble, Michael Kors, Steve Madden, Target en zo veel meer :-) Vooral de beroemde skyline is geweldig om overdag en vooral ook bij nacht te zien vanuit Brooklyn. Ivm Pasen zijn gebouwen ook speciaal verlicht en is de stad vol bloeiende tulpen, narcissen en hyacinten. Zo mooi en ook een speciaal thuis gevoel voor mij. 's Avonds zijn we vaak pas laat 'klaar met ons programma' en koken dan thuis iets simpels waarna we in slaap vallen.
De rijen, vooral bij het Empire Statebuilding, zijn crazy! Uren moet je wachten, maar het is het meer dan waard. We hebben een pas gekocht voor 6 musea/sights. Guggenheim, METS, MoMa, National History Museum, echt geweldige musea. Zo groot, verzorgd en geweldige collecties! Met Pasen is het kennelijk de gewoonte om speciale paas-hoedjes te dragen, dus we hebben hele creaties op ieders hoofd gezien in de stad. Oh, en als we zo rondlopen door de stad, zien we ook heel regelmatig gekleurde A4'tjes in bepaalde straten hangen, met de melding dat op datum X de straat 24uur afgezet wordt ivm filmopnames. Ojaa, en we liepen ook een van onze eerste avonden toevallig op Times Square waar een hele massa mensen aan het gillen en aftellen was: Nicky Minash gaf er een concertje weg. Hebben we dus ook even meegepikt. :-)

We zijn ook een dagje naar Woodbury Common gegaan, een groot Outlet Centrum buiten New York. Leuk om even de stad uit te zijn, wilde reeën in de bossen te zien en uiteraard leuke deals binnenhalen! Ishay was 's ochtends tijdens een sprintje naar z'n koffie tentje door z'n enkel gegaan, waardoor die enorm gekneusd was. Desondanks hinkelde hij als echte shopaholic rond, unstoppable! :-D Ik heb wat schoenen geshopt en Ishay vooral polo's, shirts, jeans en beiden stevige hiking schoenen voor alle trips die we van plan zijn in de toekomst, oja en we hebben onszelf verwend met ieder een horloge.

Kortom, time flies when you are having funnnn! ;-)

Sam

Leuk hoor!

Henk

Precies wat jullie wilden; geweldig! Enkel al weer beter?

joany

Ik wil ook naar NY !!!!wat geweldig allemaal wat jullie doen!

coby

Wat zijn jullie een stel bofkonten!
Genieten,genieten en nog eens genieten.
Nog ontzettend veel plezier!
liefs, Coby