Artists Fair, vakantie en meeeeer :-))

Het is nu Pesach <http://nl.wikipedia.org/wiki/Pesach> vakantie op de Ulpan, 2 weken vrij! Heerlijk! :-) Donderdag heb ik nog de laatste nieuwe ontwerpen afgemaakt en zijn we 's avonds met de bus naar Beer Sheva gegaan en vervolgens naar Omer. De volgende ochtend hebben we alles klaargezet en zijn we beiden nog even snel naar de kapper gegaan. Voor ik het wist was er 5cm af, dus ik moet nu weer even sparen (snif!), maar wel weer frisse krullen. Ook Ishay is kort, waardoor zijn 'schattige' wangetjes extra uitkomen. En als hij nu elke keer weer aan het lekkerbekken/snacken is, zeg ik heel gemeen (maar liefdevol!) 'hamsterennn!'. ;-) Vorige week waren we al heel wat kappers in TLV afgegaan, ik had Ishay's haar al een paar keer geknipt dus vond het nu weer tijd voor een góede knipbeurt. Maar €48 voor puntjes bijknippen... Dan maar in een dorp, 1/3 v/d prijs :)
De expo was heel rustig vrijdag, maar heb wel hier en daar wat aan stinkend rijke mensen verkocht. 's Avonds met de fam. uit eten gegaan. Ik kijk daar altijd naar uit, maar realiseer mij ook snel dat het altijd enorm tegen valt. Het is niet als met mijn familie; gezellig en lekker onze tijd nemen om te genieten van elkaar en het eten. Nee, chaos, geschreeuw aan tafel, weglopen van tafel en alles gehaast. Ik ben altijd zo blij dat Ishay dan bij mij is :-D
Zaterdag zou het veel drukker worden zei iedereen, maar eigenlijk was het net zo rustig als de dag ervoor. Op zich is zo'n dag wel relaxt, je kunt tussendoor gewoon werken, m'n admini bijhouden, aan een fotoboek werken, etc. Beter dan de hele dag staan op een fair. Maar jammer dat de drukte wegbleef. Toch heb ik wel leuke contacten gemaakt met potentiële klanten, heb ik nieuwe woorden geleerd als mooi, heel mooi, fijntjes, uitmuntend, origineel, e.d., is de burgemeester van Omer nog langsgekomen met z'n vrouw en heb ik hier en daar nog wat verkocht. Toch was ik blij toen het voorbij was. Ik had hard voor deze dagen gewerkt en kan nu even heerlijk relaxen! Zondag nog wat prijsopgaven en sieraden maken en verder lekker chillennnn.

Dinsdag ochtend was het eindelijk zo ver: New York here we come!!!
Eerlijk gezegd was ik al weken zenuwachtig voor dit moment. Bang voor de vlucht. Bang om te veel uit te kijken naar iets moois met Ishay. Wat dat betreft heb ik wel een traumaatje overgehouden aan onze tegenvallers en vooral de keer dat strikte Duitsers mijn lieve Ishy arresteerden en ik plotseling met een lege stoel naast mij verder vloog. We vlogen via Amman (Jordanie) en kwamen na zo'n 24 uur onderweg te zijn geweest aan het eind van de middag aan op JFK. Lange lange rij, maar eigenlijk ging alles smoothjes. Met de metro zijn we naar Manhattan gegaan en daar een jongen ontmoet waarvan we de sleutels hebben gekregen van ons appartement (dat we delen met een jongen, de eigenaar, IL). Super locatie en al zo geweldig om nu dan eindelijk in NY rond te lopen! Alles is zo groot natuurlijk! Bakken van auto's, hoge gebouwen, echt prachtig al dat oud naast nieuw, en alle bomen staan in bloesem, echt een perfecte timing om hier te zijn! En wat mij ook echt opvalt is dat het vrij rustig en vooral stil is voor zo'n grote stad! Daar kan TLV wel wat van leren! :) Na wat rondlopen en eten bij de Amish gekocht te hebben, hebben we in de keuken iets simpels in elkaar geflanst en zijn we heerlijk gaan slapen (eindelijk!). Uiteraard waren we vroeg wakker en zijn we dus ook vroeg op pad gegaan, beginnende met Starbuck's & wifi. Ons appartement zit vlak naast Times Square, wat ik eigenlijk groter had voorgesteld. We zijn naar Hershey's en de M&M store gegaan, en lekker op ons gemak naar Central Park gelopen. Prachtig met alle bloesem!! We are in New York BABY!
Central Park is zoals iedereen weet groot. We zijn het helemaal doorgelopen, door Harlem gelopen met het gevoel alsof we weer in Mexico waren en in een grote shopping mall onze eerste shopping's gedaan :-D
Na een lange en vermoeiende dag zijn we lekker gaan ontspannen in ons appartement, genieten!

Vandaag zijn we van plan om een City Tour 'hop on hop off' bus te pakken, het is wederom prachtig weer, misschien gaan we ook een of meer musea bekijken en we'll see! We hebben uiteraard een hele lijst met dingen die we willen doen, maar we hebben de tijd en zien wel wanneer we wat doen. Kortom, we genietennnnn!!! Het is heerlijk om weer eens samen op vakantie te zijn buiten onze eigen landen :-D , en om mijn lange droom van NYC te vervullen :-D

Veel liefs van ons en alvast een vrolijk paasfeest!!

PS: alle foto's en video's komen later, nu even geen tijd voor :-)

Reacties

Reacties

sam

Enjoy!!! Geen 'normale' shopping malls doen in de VS, alleen premium outlets... en dan bij de info-bali een extra discount-booklet kopen voor 5 USD om extra kortingen te krijgen op de al discounted prijzen!! :)

Marieke

Geweldig!!! Laat je heerlijk onderdompelen in de big apple (laat de pritzles voor wat ze zijn....die zijn echt ranzig ;-)) en ENJOY!!! (maar dat komt wel goed jullie kennende!!!)
Kussies uit Olst

mama

een mooi verhaal en nu lekker genieten! Pasen in NY, onvergetelijk!! Liefs, Koosje, Henk 2x, mama

joany

geniet ervan;-) LENTE IN NY!!!
liefs,Peter en Joany

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!