Bezoek uit Nederland!

Met onze Purim maskers op zijn Ishay & ik de vele Purim feestjes & street party's afgegaan. Fun!! En even later diezelfde nacht kwam Joyce aan vanuit Nederland. Gek om elkaar ineens in een andere omgeving te zien, maar super leuk. We hebben een auto gehuurd zodat we Joyce zo veel mogelijk konden laten zien in het weekend. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdag zijn we in het Noorden naar de Bahai Garden op Mount Carmel in Haifa gegaan en hebben we door het oude centrum van Akko (Acre) gelopen, het Hedoism Museum en The Underground Prisoners Museum Acre Fortress bezocht en van het heerlijke zonnetje, humus, kube en kabab in de oude haven genoten. Na de korte nacht en volle dag zijn we geëindigd met nargilla (waterpijp) en een film. Heerlijk geslapen, zodat we zaterdag vol energie het zuiden konden bewonderen. Nóg een práchtige dag, Joyce heeft echt geluk dat het precies deze dagen onwijsss mooi weer is! Aangekomen bij het diepste punt van de aarde, de Dode Zee, zijn we naar de oase Ein Gedi (Nature Reserve & National Park) gegaan. Zooo chilll en prachtig, een must als je hier bent (vooral met mooi weer uiteraard). Tja, en je kunt Israël natuurlijk niet verlaten zonder al dobberend een krantje te hebben gelezen in de Dode Zee. Badderen in de warmwaterbronnen, onze huid verzorgen met een modder masker vol mineralen, terwijl de zon achter de bergen verdwijnt. Zeer voldaan en stinkend (zwavel) zijn we weer terug gereden naar Tel Aviv, waar we na een snelle opfrissing doorgereden zijn naar de mooie haven van Hertslya, waar we in een heerlijk visrestaurant hebben gegeten. Het einde van een geweldig weekend!
Joyce is tot woensdag gebleven en we hebben samen gezellig rondgestruind, uitgegaan etc.

Helaas is deze week als een gigantische domper geëindigd, namelijk met het bericht dat Ishay & ik ons appartement uit moeten!! De verhuurder belde ons op dat ons contract niet verlengt zal worden, omdat er een neef is die een woning zoekt. Ik ben er helemaal kapot van......... :-(( Ik heb letterlijk ruim een week lang dag en nacht geklust, Ishay heeft alle elektriciteit kabels aangepast, we hebben dit hele appartement (dat een onleefbaar krot was) ongelofelijk opgeknapt en tot een geweldig en gezellig thuis gemaakt! We zijn er echt stuk van, daar gaat mijn geweldige atelier, ons heerlijk groene balkon in de zon, mijn droom locatie. We houden ons hoofd hoog, maar ik kan wel janken. Zit het ons dan nooit mee? Een emigratie is al energie slurpend genoeg, ik wil verder met opbouwen! De verhuurder mag ons enorm en had ons destijds ook gezegd dat het voor een aantal jaren zou zijn, maar deze hele flat is van twee families en hij heeft er weinig over te zeggen. Tja, we hebben onze teleurstelling geuit, maar wat kunnen we doen.

Verder deze week: sinds vrijdag is er weer veel puinhoop en klinkt de Color Red alert continu in het zuiden. In vier dagen hebben we meer dan 200 raketten vanuit Gaza gekregen. Thank god we have the Iron Dome! Sinds dinsdag ochtend is er een zogenaamd 'staak het vuren', al zijn er daarna nog ruim 35 raketten vanuit Gaza afgeschoten, waarvan de laatste een aantal uur geleden. :S

Oh, en dan nog een net binnen gekomen nieuwtje: Ishay heeft z'n master gehaald met een 98!!! Woehooeee!! :-D

Sam

Niceeeee! Gefeliciteerd ook Ishay!! :)

koosje

Gefeliciteerd Ishay, super. Wat een kater na zo'n gezellig tripje. Ik kan me voorstellen dat jullie er kapot van zijn. Kop op hoor, misschien is het volgende appartement nog mooier. Ga ervoor, dikke kus Koosje

joany en peter

allereerst Ishay GFELICITEERD!!
en alles komt met golven...kijk naar de zee,lage en hoge golven.het lage golf moment ligt al achter je...dat was het moment dat jullie uit je appartement moesten...dus;)de hoge golf komt eraan! Ga voor waar in je gelooft! Peter liefs van ons beiden