Lillygrace in Israël

Donderdag druk druk bezig geweest met alle voorbereidingen voor mijn expo. Al het omprijzen en vertalen kost meer tijd dan je verwacht. Gehaast de laatste bus genomen naar Ishay's zus, daar gezellig nog gekletst met z'n viertjes over vanalles en nog wat. Gelukkig was ik moe genoeg om goed te slapen en gingen de alarmen ook niet af, dus hebben we ook niet naar de bunker/'save room' hoeven te gaan. Vr. vroeg opgestaan en naar de Dutch Farm gegaan in Moshav Sde Tsvi. We waren laat, dus ik ben snel alles op gaan zetten in de Lillygrace stand. Maar om mij heen gebeurde er nog niet veel, weinig mensen en eigenlijk waren wij de enigen die druk bezig waren met opzetten. Tov, 'mediteranian mentality', le-at le-at. ;-)
Gelukkig begon het rond 11 uur wat drukker te worden en heb ik zelfs best redelijk verkocht!! Ik vond het super spannend hoe mensen zouden reageren op mijn sieraden, mijn stijl, mijn prijzen etc etc. Maar eigenlijk ging het net als in Nederland, iedereen is super enthousiast. Ik heb ontelbaar veel complimentjes gehad (overigens allemaal in het Hebreeuws of Engels, ik heb misschien 4 NL'ers gezien) en alles ging soepel. Ik heb echt genoten. Het was een succesvolle introductie van Lillygrace in Israël en ik ga er voor!! :-)
Net voordat de Shabbat in ging zijn we naar een kruispunt gelift en hebben daar de laatste bus gepakt naar TLV. Uitgeput en voldaan, zijn we in onze bios gaan liggen.

Zaterdag (het blijft een 'zondag-gevoel' voor mij) rustig aan gedaan, huis op orde, beiden een beetje gestudeerd (Hebreeuws en Ishay z'n Master scriptie) en 's avonds naar een verjaardagsfeestje.
Zondag ben ik met m'n klas naar het museum gegaan, Yitzhak Rabin Center. Zoals elk verhaal hier in Israel, erg indrukwekkend. Maar voor een niet Israelische/Joodse vond ik het wel veel. Het zet je aan het denken.
Ma. is Ishay een paar dagen het leger in gegaan, reserve. Ik heb lekker ongestoord tot laat door kunnen werken aan m'n administratie, belastingaangifte en allerlei telefoontjes met NL instanties.

Verder deze week: aanmelding van de volgende Lillygrace expo, huiswerk :S en uiteraard sporten.


Groetjes uit het stormachtige Israël!

Reacties

Reacties

Koosje

Hoi Anne en Ishay, bedankt voor je nieuwe verhaal, eigenlijk een prima dagboek. We leven erg mee en vinden het erg spannend wat jullie allemaal beleven. Heb je je werkbank (boomstam) al in huis staan? Zal een hele klus worden. Veel liefs en succes met alles, liefs Koosje.

joany

Hi Anne,wat enig dat het zo goed ging met de verkoop van je sieraden..leuk!! en dat allemaal in het Hebreeuws .Wat ik wel een beetje zorgelijk vindt is de save-room :) hoe vaak kan het alarm afgaan? Heb geen idee! Dacht dat het in jouw gebied wel ok was?
Erg goed dat je doorgaat met je edelsmeden! Succes!!!
groetjes aan Ishay! XXX

Anne

Ha tantes,
Alles gaat idd super goed en mijn krachtpatser heeft de boomstam al naar boven gedragen! Hij moet alleen nog wat vlakker gemaakt worden van boven.
Oh, en over het alarm en de save room.. Dat was bij zijn zus, zij wonen vlakbij Gaza. Bijna elke dag krijgen zij raketten vanuit Gaza...
Veel liefs en leuk om van jullie te horen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!