Ik mis Appie!

Het leven is zo duur hier! Ik mis Nederland en haar miljoenen keuzes (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!!). Maar alle aanbod die er is houdt de prijzen laag. De keuzes zijn hier een stuk kleiner (maar nog steeds meer dan genoeg) en de prijs is hooog! Pizza thuis bestellen? Voor één middelgrote pizza betaal je €20; brood van de supermarkt (niet te vergelijke met NL brood) €3; een zakje geraspte kaas €5; een zak bevroren groenten €5; een LaChouffe, 2 martini (goedkoopste vrouwendrankje) en een carpaccio-achtige soulebite in een gemiddeld barretje €40+ (excl.fooi). En zo kan ik wel door gaan. Prijzen van verse items als groenten en fruit zijn te vergelijken met Nederlandse prijzen, maar smaken vaak wel beter. Kortom, ik haatte het al om boodschappen te doen, maar nu eet ik liever helemaal niet meer! ;)
Ik wist wel dat het duurder was, maar als Ishay (die in NL altijd de boodschappen deed en z'n hele leven al in Israël woont) dit steeds ontkracht, ga ik aan mezelf twijfelen. Inmiddels weet Ishay ook wel beter..

Om kosten te besparen ben ik nu zelf yoghurt aan het maken. Dit kun je hier alleen maar in mini bekertjes kopen = duur. Het lukt nog niet heel goed omdat het er hier (nog) een beetje te koud is. We willen ook proberen om zelf brood te gaan bakken, kijken of we het voor minder dan €3 kunnen doen. Anyway... beetje frustrerend.
Verder deze week naast the usual ook weer met Païvi afgesproken (Fins meisje die ik nog ken van 2,5 jaar geleden Ulpan). Super leuk om elkaar na bijna een jaar weer te zien. Ze is inmiddels haar phd begonnen, dus ze blijft hier voorlopig ook nog wel. Yeejjj, erg blij mee!
Verder ben ik zoals elke week langzaam aan mijn contacten aan het werken en heb ik (helemaal zelf) kunnen regelen dat ik vrijdag op een markt ga staan met Lillygrace! Druk met de voorbereidingen (vertalingen, omprijzen, ed) bezig (geweest). Duimen jullie voor mij dat het morgen droog is en dat ik meer contacten op ga doen?! :-)

Lahitraot! :-D

Reacties

Reacties

Sam

Nice zus, leuk te horen ook over de beurs! Eten, tja... :S duur!! Maargoed, komt allemaal wel goed :)

Esther de Vries

Hey An!

Super leuk om je updates hier te lezen! En echt fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.

Ik heb trouwens nooit geweten dat boodschappen in Israel zo duur zijn allemaal?? Dan kan ik me goed voorstellen dat je zelf gaat proberen eten te maken... en is stiekem ook wel leuk toch?

Super dat je die beurs hebt geregeld, ik ga zeker voor je duimen voor goed weer ;-) Succes alvast!

Dikke kusss

Coby

kant en klare etenswaren zijn ook hier duurder dan vers.
En vers is veel veel lekkerder!!!!!!
Zelfs vers geplukte sinaasappels zijn volgens mij super lekker.Wat spreekt Ishay al goed nederlands. Erg leuk te volgen hoe het met jullie gaat.Veel succes met de verkoop van a.s. vrijdag.Liefs,Coby

pap&mam

De zon is gratis!
Kun je niet uitsluitend avocado's eten?
Goed te lezen dat je lekker bezig bent met kontakten en je edelsmid acties/markt.
Geniet er maar van hoor.
Liefs.

Joany

Blij met je oorbellen!!heb ze elke dag in ;)) als je ze zelf draagt op je sale,vliegen ze weg!!
EEn broodbakmachine is super goedkoop (meel is toch wel te betalen?..je moeder heeft er toch een?
Als je het leuk vindt kan ik een paar vegetarische recepten sturen (wel indische hoor).
liefs, Joany

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!