Al aardig een ritme te pakken

Een zeer productief en leuk weekend! Vrijdag ochtend naar het centrale busstation, dringen tussen alle soldaten & geweren om een plekje te krijgen in de bus naar het zuiden. Daar aangekomen zijn we naar Ishay's zus, Efrat, man, Imri en zoon, Yonatan, gegaan. Imri is timmerman en we zijn naar zijn werkplaats gegaan, waar ik hout heb uitgezocht voor een werktafel in mijn atelier. De tekening heb ik inmiddels opgestuurd en ik kan niet wachten tot het klaar is! Daarna hebben we de bekende velden vol bloeiende klaprozen gezien (nú de tijd), zijn we nog naar een tuincentrum gegaan voor wat extra potten en planten die het mooie blauwe vogeltje moeten gaan aantrekken ['Palestinian Sunbird'; waarvan Ishay nog een goede close up foto van wil maken om te zien of hij geen spionage antennetje meedraagt. Smile! ;)], en zijn we met een kano op het dak rond gaan toeren opzoek naar een meertje dat ontstaan is door de vele regen van de afgelopen tijd om daar te kanoën. Ook zijn we nog langs de weg gestopt bij een van de citrus-boomgaarden, en hebben tassen vol mandarijnen gevult, die we ondertussen geperst en ingevroren hebben. Smullen!!
's Avonds naar Ishay's ouders waar de hele familie compleet was voor deKsidoejen daarna teruggereden met Nir (vriend van Ishay) naar Tel Aviv.


Zaterdag wat klusjes gedaan, ons balkon nog gezelliger gemaakt en 2 NL'ers TLV laten zien op de fiets + met ze uiteten gegaan bij onze favo plekjes. 's Avonds nog snel wat huiswerk en de rest van de week weer hard gewerkt/gestudeerd. Het is enorm pittig en deze week zijn al een stuk of 7 studenten afgevallen. Ik moet me er ook echt toe zetten om te gaan, het is gewoon enorm vermoeiend en overwelmend!! Maar ik moet wel, dus ik ga :) Al moet ik wel echt (nog) meer gaan studeren. Je doet zo veel in een paar uur. We kunnen al behoorlijk lezen en schrijven! Ishay heeft 1x in de week NL cursus (al is zijn school vandaag afgebrand!) en als we dan tegelijk huiswerk aan het maken zijn en met elkaars taal bezig zijn, is dat wel erg gezellig en stimulerend.
Daarnaast nog met vriendinnen afgesproken, gesport, uitgegaan met Valentijn, sieraden maken voor klanten en mail bijwerken.

Zoals elke weer heb ik ook nu weer een (kort) filmpje gemaakt. Hoe was jullie week?

PS: Aanmelden voor mijn blog kan hiernaast door je email adres in te vullen.

Reacties

Reacties

Sam

leuk verhaal weer zus!! Zet vooral door met de cursus!! Abrazo en good luck!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!