De boeken in! -- Het studeren is van start gegaan.

Deze week is een stuk beter begonnen, ZON! De afgelopen tijd regent het zo enorm veel, we hebben toch maar gaten in de plantenbakken gemaakt, want de bloembollen dreven eruit! Op donderdag avond hebben we het weekend ingeluid met zelfgemaakte frietjes, een goede burger en een lekkere fles Cava. En dit in onze privé bios. Genieten! Het is heerlijk om de weekenden samen door te brengen. Door de weeks komt Ishay vaak pas laat thuis, dus dan is het extra gezellig om samen over de boerenmarkt te lopen, iets te drinken op het strand, etc. Ja, want toen in NL alles (letterlijk) dicht vroor, bedekt werd met een prachtig wit laagje en iedereen over de treinen&wegen zat te klagen, was hier het eerste zomerse weekend! Dus geen schaatsen, maar bikini uit de kast! 21C. 's Avonds met vrienden op ons balkon gebarbecued.
En op zondag natuurlijk weer aan de bak! Ik heb gemerkt dat bijna iedereen in mijn klas al eens Hebreeuws heeft gedaan, dus het tempo zit er goed in. Het huiswerk valt nu nog mee, maar zal binnenkort wel behoorlijk oplopen. Mijn klas is best jong en erg gevarieerd, van Taiwan tot Canada, van Ethiopie tot Oekrainië en van Colombia tot Rusland. Leuke mix en erg fijne lerares. Woensdag/gisteren was hetTu Bishvat, een feestdag waarop men vaak bomen plant, en werd er getracteerd op gedroogd fruit (dadels, vijgen, noten, etc).

Oo, en ik voel me nog steeds zo goed hier! :)) We vinden het ZÓ heerlijk om samen te zijn!!!!! Af en toe creapt het mij wel dat er om elke winkel een sieraden winkel is hier. Wat heb ik nog toe te voegen en hoe moet ik dit aanpakken?! Maar dan weet Ishay deze grijze wolk in mijn hoofd weer op te schonen, 'Le-at, le-at' (slowly-slowly, alles op z'n tijd). Ik wil gewoon doorgaan zoals ik in NL geëindigd ben (3 banen en lekker druk), maar dat is inderdaad niet zo realistisch, laat staan haalbaar. Maar het voelt niet fijn om geen inkomen te hebben, helemaal nadat ik in de supermarkt weer een shock krijg hoe duur alles is. AH waar ben je?! Lage lonen en hoge leefkosten, ach ja, Le-at le-at..

Het filmpje van vorig weekend staat ook weer online. En voor iedereen: vergeet mij niet te mailen, want uiteraard blijf ik ook graag horen wat jullie deze week gedaan hebben!! Foto's, filmpjes, mailtjes en telefoontjes (skype of IL-mobiel), genoeg kanalen om je te melden!!! ;-)

Reacties

Reacties

Sam

Le-at, Le-at zusje... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!