Back to taco`s, tortilla`s and beatles ?!

Bij zonsopgang hebben we zaterdag (9/10) afscheid genomen van het raga paradijs en zijn we met de boot langs de kust van Belize gegaan, om bij Chettumal Mexico weer in te gaan. In Tulum hebben we 2 nachten `geslapen` en nog meer Maya ruines gezien, die op een `klif` stonden, met práchtig uitzicht over de super heldere turquoise zee. We sliepen in een simpele cabana met een `veredelde hangmat` als bed, namelijk een hangend raster van stokken met een matras erop. Het was er schitterend en we hadden het rijk voor ons alleen (loww season): privé baaitje met palmen, parelwit strand, etc. Na ruim een ½ kilo king prawns op ons bbq´tje waren we heerlijk vol, maar hebben helaas geen oog dicht gedaan in onze `swing´.

De volgende dag zijn we naar een `cenote´ (zoetwater grotten met kristalhelder water) gegaan, lekker relaxen en door naar Isla Mujeres (bij Cancun). We hadden gehoord dat het er erg mooi & leuk is, maar voor ons was het een enorme teleurstelling na Belize etc. Overal hummers, luide Amerikanen en het ene gigántische resort na het andere (ingangen van zo´n 200 meter breed!). De volgende dag rechtsomkeerd dus! Bovendien hoorden we dat er ´s avonds een orkaan zou zijn.

Valadolid is weer een beetje Mexico, maar we zijn beiden niet weg van deze hele (touristische) Yucatan Peninsula. Afhankelijk van de orkaan gaan we nog weer even naar Tulum, maar eigenlijk zit ons hoofd al in Cuba! :-)