Ishay in het leger

Donderdag weer helemaal knock-out uit de klas gelopen. Onze lerares is super goed en echt een schat, maar gaat er ook met een rap tempo door. Als je een seconde wegzakt in je concentratie ben je doomed.. Daarna weer met m'n werk gebeld, gaat het project nog afgerond worden of niet?! En die middag ook nog een sollicitatiegesprek gehad. Ik heb een hele tijd geleden m'n CV naar twee bedrijven gestuurd, omdat ze NL'ers zochten. Ik was/ben niet hard opzoek, maar ik zag de vacatures en reageerde gewoon eventjes. Bij de een ben ik aan het werk en de ander heeft me uiteindelijk dus ook uitgenodigd. Het interview ging goed, maar het loon is erg laag. Na wat nadenken, realiseerde ik me dat het loon (€6 p/uur bruto) voor begrippen hier eigenlijk best goed is. Maar het bedrijf heeft meerdere kandidaten en wellicht zijn die beter/enthousiaster, ik hoor meer eind v/d week.

Het weekend was weer erg fijn. Donderdag zijn we lekker uiteten gegaan. Ishay had per ongeluk het verkeerde restaurant gereserveerd, waardoor we iets nieuws ontdekten. Vrijdag zat het huis vol met gasten. De twee meiden waren zo blij om hier weer te zijn en voelden zich helemaal thuis. Het zijn echt twee diva's, heerlijk! Ik mis ze nu al!! :( Maar onze huidige gast is ook aardig hoor, al blijft ze een chaoot en wil ze graag entertaint worden. Tja, wíj hebben geen vakantie! Ik merk dat ze echt probeert opgeruimd te zijn, maar het zit gewoon niet in haar, smile. Sinds een aantal dagen hebben we voor het eerst muizen, maar met haar etenswaar&-restjes die open en bloot liggen is dat niet gek natuurlijk! Zaterdag zijn we met een Groupon ergens gaan ontbijten/brunchen, heerlijk fancy gevoel, smile. En daarna zijn we naar het Tel Aviv Museum of Art gegaan. Erg leuk om even wat anders te doen en samen cultureel te zijn en lekker door de stad te wandelen.

Ma t/m wo zat Ishay in reserve. Ik hoef nooit Ishay's overhemden te strijken voor z'n werk, maar nu stond ik mooi wel z'n uniform te strijken! Ishay is net een kind die op schoolreisje gaat, hij vindt het super weer het leger in te mogen. Een break van het dagelijkse leven, weer up to date raken en z'n land te dienen. Het betekent wel dat hij daarna z'n werk gewoon moet inhalen en de nacht voor vertrek tot in de late uurtjes heeft doorgewerkt. Maar ik ben blij voor hem, al weet ik niet precíes wat hij doet want dat is natuurlijk geheim! Ik heb deze week gewoon weer les gehad, veel met vriendinnen afgesproken & gegeten, met NL geskypt, etc. De tijd vliegt.

Oh! Af en toe kijken Ishay en ik Nederlandse programma's online, maar helaas zijn die op álle commerciële zenders sinds kort geblokkeerd. Het heeft te maken met de rechten die ze niet hebben voor het vertonen van de beelden in het buitenland. Erg balen!! Ik weet dat er app's bestaan om je IP adres te faken oid, omdat in moslimlanden vele (seks, gay, etc) sites geblokkeerd zijn. Weet iemand om welke app het gaat of hoe ik op m'n computer kan doen alsof ik in NL zit?????? Please help! Toda! :-)

Reacties

Reacties

Sam

http://anonymizer.nntime.com/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!