Happy Lobsters

Van Flores zijn we weer eens voor onze ´lol´ om 4 uur opgestaan om de bus te pakken, op naar Belize! In 5 uur zijn we 1 ½ land doorgekruist en zodra we in Belize waren, waren we ook écht in een total ander land!! De mensen zijn hier donker en alles is in het Engels, wat erg relaxt is, al is het nog behoorlijk moeilijk om rasta-Engels te verstaan! (vaak ook een eigen Creoolse taal). Met de boot zijn we naar Caye Caulker gevaren. Wauw! We zijn in de Caribbean máhn!

Het is hier zo chill en geweldig mooi. Een klein eilandje, met 2 zand-straten, allemaal gekleurde houten huisjes, overall palmbomen, turquoise & blauw helder water, zwarte kindjes met vlechtjes, golfautootjes als ´taxi´s´, iedereen met dreads en rapperskleding, ohh en uiteraard volop zon! Iedereen is super relaxt, aardig en iedereen´s vriend (gesprekken met dé locale muziekant over gandja, etc, super gezellig). It´s tha Caribbean mahn!

Namen van café´s e.d. geven een idée van de sfeer.. Een punch nippen bij Lazy Lizzard, snorkels huren bij Tsunami Adventures, lobster eten bij Happy Lobster, nog een drankje doen bij Rasta Pasta en snorkel tour geboekt met Raggamuffin op zeilboot Ragga Gal. We vissen op de pier, liggen in de hangmat tussen de palmen boven het heldere wáter, slapen in een houten kamertje op palen....ach ja..... I guess you get the picture :-) :-) :-) Het is niet zo moeilijk om hier te blijven hangen.

Belize heeft een geweldig lang coral reef. Helaas is het wel een duur land en is duiken hier te duur voor ons, maar de snorkel dagtrip was ook geweldig. Met slechts vier anderen op de zeilboot hebben we een geweldige dag gehad en véél gezien, zoals: green morreay eal, nurse sharks (tientallen waar we tussen zwommen en zo´n beetje aan konden raken!), groepen stingray´s (bijzonder!), spotted ealgelray (WAUW!), sea turtles (so cute!), grote tarpon vissen, uiteraard allerlei gekleurde tropische vissen en er was ook een visje dat zich continu aan mij vast zoog, my buddy! :-) Met het zeil op zijn we super slowww terug gevaren, cocktailtje erbij, beetje klotsend water, ondergaande zon.... Life´s hard ;-)

Die avond hebben we onze eigen lobster staarten van een visserman gekocht en zijn we op het einde van de pier gaan zitten. Ons opvouwbare bbq´tje erbij, salade gemaakt , etc. Een koningsmaaltijd die wij als barbarians met onze handen lekker hebben opgesmult!